Merlin

Mevrouw Williams is helemaal verzot op de serie Merlin, ze vindt het een fascinerende serie, maar ze geeft toe , ze heeft een zwak voor King Uther :-). Ook de lady Morgana, die de prachtigste jurken draagt en de prachtige combinatie van blauwe ogen met pikzwart haar heeft is leuk om naar te kijken.
De legendes over koning Arthur zijn de bron van vele verhalen, zowel in boeken als op het scherm. De serie Merlin gaat voor een andere benadering: de serie draait om het leven van Merlin (Merlijn), de tovenaar die in veel Arthur-verhalen een belangrijke rol speelt. Het andere verschil met de meeste verhalen is dat Merlin zich afspeelt in de jonge jaren van Merlin en Arthur.

Mevrouw Williams was vroeger al helemaal weg van First knight met Richard Gere en Sean Connery maar vind van Merlin juist leuk dat Arthur en Merlin nog jong zijn en de er een leuke dossis humor in de serie zit.
Toen Mevrouw Williams in verwachting was van de jongeheer Williams , zijn er aardig wat namen uit deze tijd gepasseerd en Merlijn is blijven hangen als tweede naam voor de jongeheer Williams :-), wat uiteraard de fascinatie voor Merlin verklaart.

2 thoughts on “Merlin

  1. Wat grappig om dit te lezen zeg! Ik dacht, ik kijk eens in je bloghistorie en toen trok de titel 'Merlin' mijn aandacht… Ik keek ook graag naar deze serie. We zijn ergens halverwege blijven hangen en willen binnenkort opnieuw beginnen nu we de nieuwere delen ook binnen hebben. First Knight heb ik ook echt al tig keer gezien, maar het blijft leuk. Vooral Sean Connery 😉
    Ik vind alle Arthurverhalen geweldig. Door de Disneyfilm over Merlijn heb ik daar liefde voor gekregen. Uiteindelijk ben ik binnen mijn studie Nederlands afgestudeerd op Middeleeuwse literatuur (niet op Arturromans, dat hadden al zovelen gedaan).
    Ik heb net de afgelopen weken naar de serie Camelot gekeken. Ook wel de moeite waard, spannend. Daarin zie je ook een hele andere Merlijn. (zie: http://www.starz.com/originals/camelot/Pages/title.aspx?src=starz_mktg&med=referral&cmp=camelot)

    Like

Geef een reactie

