be carefull what you wish for

Als puber had Mevrouw Williams een dikke bos krullen, prachtig haar wat zich onmogelijk in een kapsel liet drukken wat modern was in de jaren 80. Mevrouw Williams was wel eens verdrietig want haar haar kon volgens haar maar in 1 model en met de krullen moest je ook nog voorzichtig zijn want als ze te kort werden afgeknipt liep ze er als een volendamse dame bij. Die dames hebben zo’n krul op hun voorhoofd!
Jaloers keek ze naar het mooiste meisje van de klas met haar steile blonde haar in bob lijn. Uren stond Mevrouw Williams voor de spiegel en wenste steil blond haar.
Toen Mevrouw Williams voor de eerste keer beviel waren haar krullen een hele periode weg maar ze kwamen weer terug en daar was Mevrouw Williams eigenlijk wel blij om. Haar haar was eigenlijk wel makkelijk, hup hand er door en ze had een prachtige bos krullen smorgens. De volgende bevallingen lieten hetzelfde patroon zien dus Mevrouw Williams maakte er geen punt van.
Sinds een paar maanden zit Mevrouw Williams in een andere fase in haar leven , de pre-overgangsfase.
En wat schetst Mevrouw Williams haar verbazing..haar haar is weer steil geworden. Eerst baalde ze heel erg maar gistermiddag heeft ze van de nood een deugd gemaakt. Haar haar is in een bob geknipt en heel mooi geverfd met blonde highlights erin!
Mevrouw Williams werd vanmiddag op een feestje overladen met complimenten en was blij dat haar haar weer zat. Ze moet er wel aan wennen dat het  niet meer hand erdoorheen en klaar is.
Toch denkt Mevrouw Williams af en toe als ze zichzelf in de spiegel ziet waar is de vrouw met de krullen!

3 thoughts on “be carefull what you wish for

  1. Wonderbaarlijk…. Ik heb al mijn hele leven steil haar en ga dat ook altijd houden denk ik… Maar het biedt hoop voor de toekomst van mijn kinderen! Ik heb altijd kinderen met krullen gewild…. wie weet?!

    Like

  2. Nou verlang ik hevig naar een foto van jou met je nieuwe kapsel!
    Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen: je haar drukt toch enigszins uit wie je bent. Zelf draag ik een wilde haardos, en zo voel ik me meestal ook. Ik zou me niet zo op m'n gemak voelen met een gestroomlijnd kapsel.

    Like

Geef een reactie

