Wat is er gebeurd met de Vijf op avontuur?

Mevrouw Williams trof de middelste jongedame druk lezend op de trampoline aan. Wat lees je daar? Ik lees een spannend boek mam, het gaat over een meisje dat vastgebonden word aan een boom nadat ze tijdens een nachtje uitgaan met een stok is geslagen. En aan het einde van de dag word ze vermoord als ze niet weet wie haar vastgebonden heeft.
Nu is Mevrouw Williams niet snel geshockeerd , dit vond ze toch wel heel erg ver gaan voor een jeugdboek. Het is een goede schrijfster hoor mama zei de jongedame.
Mevrouw Williams las achter op het boek dat de schrijfster op dit moment de succesvolste jeugdthrillerauteur is van het moment. Haar boeken zijn razend populair. Volgens de achterflap waren de verhalen vlot en realistisch geschreven en spannend tot aan de laatste bladzijde.
De oudste jongedame zag het redelijk dunne boekje liggen en Mevrouw Williams vertelde waar het over ging, ook de oudste jongedame (die toch heel belezen is) keek bedenkelijk. Ik lees het wel even snel mama , ik ben benieuwd naar het eind.
Mevrouw Williams wil uiteraard haar lezerspubliek niet in spanning houden …op het eind pleegt de dader zelfmoord.
6 thoughts on “Wat is er gebeurd met de Vijf op avontuur?

  1. Gelukkig werk ik zelf in het volwassen onderwijs, dus dit formaat roept niets bij me op, behalve dat het leuk is om te zien.

    Het verhaal van de boeken snap ik, wij lezen ze wel, maar ik las altijd de drieling enzo. Iets totaal anders.

    Like

  2. Mmm, dit weet ik ook zo net nog niet. Lang geleden logde ik ooit over een kleuterboek waarin nogal met bepaalde lichaamsdelen gegooid werd. Dát vond ik ook al ongelooflijk.

    Like

  3. Ik vond de vijf ook spannend genoeg. Sommige boeken die ik in de schoolbibliotheek heb vind ik ook te ver gaan, en ook deze zijn van gerenommeerde kinderboekenschrijvers.
    Het lijkt wel alsof het tegenwoordig als regel heeft: Hoe enger, hoe beter.

    Like

  4. Hmmm nou, dat is nou geen boek die ik mijn kinderen zou laten lezen. Gaat best een beetje ver… (aan de andere kant; als we kijken naar sommige videogames en tekenfilms soms zelfs al, dan denk ik ook; 'is dit nou wel verstandig?')

    Like

Geef een reactie

