De bioscoop

Meneer en Mevrouw Williams gaan graag naar de bioscoop en gistermiddag gingen zij naar Toy story 3, uiteraard met de jongeheer Williams. De zaal is groot en ruim en de Williamsen zaten heerlijk bovenin. Beneden in de zaal waren kinderen aan het rennen op de trappen en voor het doek. Mevrouw Williams die van rust en ordelijk gedrag houdt (zal wel beroepsdeformatie zijn ) ergerde zich mateloos aan het geren en geschreeuw in de bioscoopzaal. Toen de kinderen over de stoelen gingen klimmen en door de rijen gingen rennen waar de mensen zaten greep eerst Meneer Williams in door beleefd te zeggen dat de kinderen maar buiten moesten gaan spelen. De twee kinderen gingen gelijk bij hun ouders zitten. Maar het toppunt was het gezin met een vader en moeder met vier kinderen. De moeder zat druk te smsen op de ene hoek en vader op de andere hoek. De kinderen braken zowat de tent af. Toen het meisje zich langs de Williamsen wilde langs wurmen, hield Mevrouw Williams haar tegen en stuurde haar weg met de mededeling dat het hier geen speeltuin was. De moeder keek zeer geïrriteerd naar Mevrouw Williams. Mevrouw Williams is wel ergere ouders gewend op scholen dus keek zeer opgewekt de moeder aan.
In de pauze was Mevrouw Williams op de wc en toen zij eruit wilde lopen liet de bewust moeder de deur voor haar neus dicht vallen. Mevrouw Williams stapte de wc uit en Meneer Williams die het zag gebeuren keek haar verbaasd aan. Goed voorbeeld doet goed volgen zei Mevrouw Williams en de mevrouw keek nog bozer.
Mevrouw Williams vroeg zich af of het nu zo moeilijk was om kinderen te vragen om op hun stoel te gaan zitten en dan je mobiele telefoon even in je tas te laten en je te bemoeien met de kinderen. De kinderen die varieerden in de leeftijd van 7 tot 12 , daar mag je rustig de eis aan stellen dat ze zich gedragen. En als ze het niet kunnen, dan is het nog niet de tijd om naar de bioscoop te gaan.
De jongeheer Williams vroeg zich af of de kinderen misschien cola hadden gehad? Want zo bedacht hij zich van cola word je heel erg druk(daarom mag hij geen cola ;-))))))

6 thoughts on “De bioscoop

  1. Het zou grappig zijn als de bewuste moeder hier op je blog zich NU bekend zou maken als enthousiast lurker…

    Ik erger me ook in de bioscoop. Vooral aan popcorn knauwende, sms-ende, veel herrie makende volwassenen en tieners. Mijn kinderen probeer ik idd wel uit te leggen dat je rustig moet blijven zitten met je mond dicht…

    Hoe was Toy Story? Gaan we ook nog heen!

    Like

  2. Oe, zo irritant dat gedrag!
    Wat ik het meest opvallend vind is dat ouders ook nog geïrriteerd zijn als je die kinderen erop aanspreekt. Ik spreek kinderen nooit vervelend aan, maar laat mijn moment niet verpesten door hun gedrag. Wat voor blikken en opmerkingen ik soms vervolgens van ouders krijg… Geen wonder dat de bloedjes zo zijn, denk ik altijd maar.

    Like

  3. mammalien ; de film was leuk, eerste helft vonden wij ouders wat saai maar de tweede helft maakte het meer dan goed, enne over die ouder die meelurkt..heb ik dus een keer gehad in mijn vorige blog, een ouder van een kind in mijn klas die mijn blog las….

    Like

Geef een reactie

