Markante hobby

Mevrouw Williams heeft een aparte voorliefde, ze mag graag overlijdensadvertentie lezen in kranten. Om dan te bedenken hoe oud iemand was, om de namen van de nabestaande, om de relaties van de nabestaande met de overledene.
Maar vandaag las Mevrouw Williams iets wat haar nog steeds bezig hield. Er was een 91 jarige mevrouw overleden en er stond bij dat ze een lieve en integere maar ook markante vriendin was. Dan gaan alle raderen draaien in het hoofd van Mevrouw Williams , zou deze mevrouw wel aardig zijn maar ook vreselijke draakopmerkingen maken. Of deed ze allemaal dingen die volgens haar vrienden “markant”waren?
Bijzonder vind Mevrouw Williams het wat er bij staat. Maar Mevrouw Williams is eerlijk ze leest liever over 91 jarige markante dames dan over leeftijdsgenoten of jonger.
En vandaag stond de krant ook vol met een leeftijdsgenoot van Mevrouw Williams. Mevrouw Williams was gisteren wel geschokt dat iemand zich van het leven beroofde met zoveel goeds nog om zich heen. Mevrouw Williams heeft respect voor de keuze maar toch gaat haar hart uit naar vrouw en kinderen.
En zoals er laatst in een advertentie stond, hopelijk vind hij de rust wat hij in dit leven niet kon vinden.

5 thoughts on “Markante hobby

  1. Dat was ook mijn reactie toen ik het hoorde.
    Ik dacht eerst dat hij weer een nieuw project had en dat ze daarover aan het vertellen waren totdat het me op viel dat ze telkens het woord “was” gebruikten.

    Like

  2. Wij hebben een tijd de krant gehad, maar ik ben blij dat we 'm nu niet meer hebben. Er stonden gewoon te vaak advertenties van (te) jonge mensen in.
    En dat van Antonie is gewoon verschrikkelijk.

    Like

  3. Ik lees zelden rouwadvertenties (je kop in het zand houden is ook een kunst!)

    Ik hoop dat hij rust vindt, maar eerlijk gezegd had ik leiver gezien dat hij samen met vriendin en kinderen heel gezond en gelukkig oud was geworden….

    Like

Geef een reactie

