Huishouden

Mevrouw Williams heeft een vriendin waar het huis altijd spik en span is, de kinderen lopen in gestreken kleding rond en de keuken ruikt altijd zalig want de vriendin kan koken als de beste. De vriendin werkt en sinds kort sport de vriendin drie keer in de week. De vriendin heeft 2 kleine kinderen en een heel druk sociaal leven. Mevrouw Williams bewondert de vriendin enorm, dat ze het organisatievermogen heeft waar een topmanager jaloers op zou zijn. Mevrouw Williams heeft zoveel hobbies, vriendinnen, series,boeken,webblogs, kinderen noem maar op dat ze het soms schipperen vindt met haar tijd en dat huishouden voor Mevrouw Williams op een wat lager plan staat. Mevrouw Williams kan rustig troep zien liggen , geen viezigheid hoor maar gewoon een stapel tijdschriften, speelgoed (wat wel in kratten zit tegenwoordig ;-). Maar…Mevrouw Williams vind ook dat Meneer Williams gewoon mee moet huishouden want de vlieger dat Meneer Williams werkt gaat niet op. Want werken doet Mevrouw Williams ook .
En de man van de vriendin bedenkt wel eens dat hij met de kinderen weggaat op zondagmiddag maar verder…en zo kwam het dat Mevrouw Williams zaterdagavond laat haar vriendin online trof en vroeg hoe het ging en de vriendin vertelde dat ze bijna klaar was met de was en de strijk en dan nog even de vloer ging dweilen. Mevrouw Williams dacht dat dat een grapje was maar het was serieus en toen begreep Mevrouw Williams dat zo’n topmanager dus behoorlijk wat overuren draait in het bedrijf dat huishouden heet.

12 thoughts on “Huishouden

  1. Spik en span nee dat is het hier ook niet……. Hooguit wanneer de poets 5 minuten weg is :-). Maar goed ik kan ook niet overal goed in zijn. Die rotzooi dat overleef ik wel. Met het eten gaat het trouwens goed, ik ben al 13 kilo kwijt!!!!! Nu alleen nog doorzetten en dat valt soms een beetje tegen.
    Fijne week!

    Like

  2. Wat grappig, ik had eigenlijk ook een blogje over het huishouden gepland. Misschien dat ik dat morgen schrijf. Maar over dat huishouden, een mens kan niet alles tegelijkertijd.

    Like

  3. O kraijst, ik heb het graag schoon maar ga dus no way in hell ´s avonds nog strijken of dweilen hoor. En strijken doet m´n schoonmoeder tegenwoordig, dat is helemaal goed geregeld!

    Like

  4. Mevrouw Williams, u heeft helemaal gelijk. Ook in ons huis liggen stapeltjes boeken e.d. Het is er niet vies maar deze dame heeft tijd voor haarzelf, voor haar verkering en ook voor zoonlief. Quality time wel te verstaan en dat is ohzo belangrijk.

    Like

  5. perongelukvalikhierbinnen..

    blijf alsjeblieft lekker je zelf…en precies zoveel als dat jullie gezin het aankan enz enz…

    de “perfecteikheballesondercontrole” vriendin donderd vanzelf tegen de alom bekende muur.
    sommige vragen er gewoon om…

    Like

  6. Tja ik ben ook altijd soort van jaloers op mensen die hun huizen tip top in orde hebben. Ondertussen weet ik ook dat ze zeer lange dagen maken en heel veel uurtjes bezig zijn met het huishouden. Dan mag het van mij ook even niet, even lekker laten gaan.

    Like

  7. Dan is het maar net waar je prioriteiten liggen…
    Ik ben ook wel eens jaloers op mensen bij wie alles perfect lijkt te zijn. Totdat mijn moeder het relativeert met; 'jij geniet tenminste van je vrije tijd. Die mensen niet hoor'.
    Maar ik doe wel iedere dag wát in huis eigenlijk. Zodat ik niet ineens in het weekend alles hoef te doen ofzo. In het weekend doe ik dan vrijwel ook niks aan het huishouden.

    Like

Geef een reactie

