De schildercurcus

Sinds kort schildert Mevrouw Williams op de donderdagochtend. Dat was haar aangeraden door verschillende mensen en Mevrouw Williams wilde het wel eens proberen. Een vriendin van vroeger gaf deze lessen en had plek. Leuk dacht Mevrouw Williams leren schilderen , weer een andere tak van crafting ;-).
De eerste keer dat ze er kwam vertelde haar medecursisten dat ze regelmatig met elkaar op schildervakantie gingen en dat ze 1 keer in de twee maanden bij elkaar aten. Dan kozen ze een thema en daarin kookten ze allemaal samen. “leuk”dacht Mevrouw Williams die alleen koken vaak als een opgave ziet laat staan samen koken.

Vandaag kwam Mevrouw Williams weer en vertelde een medecursist dat ze binnenkort jarig was en…een etentje gaf, ook dan kwam iedereen en of Mevrouw Williams ook kwam.
Daaruit vloeide ook het verhaal dat als je jarig was dat je een etentje gaf voor de anderen.
Help dacht Mevrouw Williams ik kom hier om te schilderen en niet om in allerlei kookclubjes verzeild te raken. Mevrouw Williams werd er helemaal nerveus van, al dat gekook .
Mevrouw Williams voelt zich nu heel bezwaard, ze wil alleen schilderen en best gezellig kletsen tijdens de les, maar eigenlijk dat liever ook niet want schilderen geeft Mevrouw Williams rust en dat vind ze heerlijk.
Is Mevrouw Williams nu een einzelganger of een saaie piet dat ze niet aan al die clubjes erom heen mee wil doen? En hoe komt het toch dat Mevrouw Williams steeds in van die “gezellige”clubjes beland?

Morgen toch maar eens bellen met de oude vriendin dat ze het schilderen geweldig vindt maar al die kookclubjes haar net iets te veel van het goede zijn.

8 thoughts on “De schildercurcus

  1. Ik begrijp je helemaal. Schilderen doe je voor jezelf, om een stukje van je gevoel op papier/doek te zetten. En dan is een gezellig praatje van te voren of erna best leuk, maar daar hoeven toch niet allerlei verplichtingen bij te horen van verplichte verjaarsvisites etc. Het is zonde om hierdoor je schilderlessen op te geven, dan maar 'bot'(eerlijk) zijn en de dames vertellen dat je graag schildert, maar dat je de kookclub liever overslaat. Succes.

    Like

  2. Ik kan me voorstellen dat het je allemaal erg overvalt.
    Je bent er net en nu is er al een verwachtingspatroon voor je. Terwijl je alleen maar wilt schilderen.
    Mocht het je niet lukken om daar alleen te schilderen dan weet ik nog wel een andere schilder curcus en daar ben je alleen maar aan het schilderen en een gezellig praatje.( heb daar zelf les gehad)
    Succes!

    Like

  3. Ik geef je groot gelijk.
    Persoonlijk hoef ik die aanhang er ook niet allemaal achteraan. Sterker nog; bij ons op de sportschool doen ze dat ook allemaal en soms belemmert mij dat wel om te gaan. Gewoon omdat ik het soms moeilijk vindt om 'nee' te zeggen, maar ze continu vragen of ik mee wil naar de stad, pretparken, kroeg ofzo… NEE! Ik kom om te sporten. Ik vind je dus zeker geen zeikerd 🙂

    Wel dapper dat je het aan durft te geven. Dat durf ik dan weer niet 😛 (ik ga gewoon niet haha)

    Like

Geef een reactie

