Zeven zondes


Ik las laatst op de blog van http://www.silly73.blogspot.com Wat zijn jouw zeven zondes, naast eventueel hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, vraatzucht, wraakzucht en luiheid? Dat vond ik eigenlijk wel leuk om eens over na te denken.

1. Ik wil altijd gelijk hebben, ja heel ernstig hoor maar soms is het een afvangerij vanjewelste met Meneer Williams of andere mensen om maar gelijk te krijgen. En als ik dan geen gelijk krijg wil ik uiteraard het laatste woord hebben.

2.Ik kan niets voor mij houden. Vertel mij alsjeblieft niet je diepste geheim want dan word ik zenuwachtig en moet ik het kwijt. Ik had het als kind al en ik herinner mij dat ik samen met mijn moeder een horloge had gekocht voor mijn stiefvader. We zaten te eten en ik was helemaal zenuwachtig, en fluisterde geheimzinnig ik mag niet zeggen dat we een horloge voor je hebben gekocht.

3.Ik ben verslaafd aan garen. Ik kan geen winkel met garen voorbijlopen of ik moet iets meenemen. Ik heb een enorme kast vol met allerlei soorten wol, maar als er nieuwe wol is moet ik die meenemen.

4.Ik vind boodschappen doen niet prettig. Ik raak in paniek in de winkels van het overweldigende aanbod, kom met het verkeerde thuis en vergeet het goede. Ik vind de drukte vreselijk. Ik schuif de boodschappen altijd af op mijn huisgenoten.

5.Met slecht weer verzin ik smoezen om maar niet naar buiten te hoeven. Ik heb een hekel aan kou en ben bang te vallen. Ik geniet dan enorm van alle luxe die mijn huis biedt.

6. Ik ben een rommelkont, je kan mijn creatieve spoor door het hele huis heen volgen. Overal liggen plekken met creatieve uitspattingen, uiteraard te wachten op een goed tijdstip.

7.Ik kan urenlang bellen met vriendinnen, dat kon ik vroeger al maar dat doe ik nu nog steeds. Een uur bellen is niets voor mij, tot grote ergernis van mijn huisgenoten waarvoor ik dan helemaal onbereikbaar ben.

Nu ben ik wel benieuwd naar andere zondes 😉

8 thoughts on “Zeven zondes

  1. Zonde 2 lijkt me erg vervelend in de decembermaand. Maar het zijn geen ernstige zonden.
    Mijn onhebbelijkheden: ik ben een binnenvetter, hou niet van feesten en partijen, ben allergisch voor lawaai, word chagrijnig en depri van storm, lijd aan faalangst, ben een saaie huismus en een neurotische tijdfreak.

    Like

  2. Die nummer 3 vind ik wel heel bijzonder!

    Ik houd ook niet van kou (zacht uitgedrukt), wil graag dat het in huis gaat zoals ik dat heb bedacht, probeer daarbuiten zelden mijn mening te delen of op te dringen, hou ook niet van feesten en eh… vast nog meer!

    Like

  3. Ik herken me in zonde nr 1 en nr 3 en nr 5 en nr 6.
    Een andere zonde is slapen, liefst elke middag een uurtje.
    Vervolgens ben ik verslaafd aan Engelse detectives en Amerikaans Law and Order uitzendingen.
    En t liefst ben ik alleen, zalig.

    Like

  4. Oeps, ik ben identiek aan Ram1955, daarom snapte ik je probleem van de kookclub van de schildercursus ook zo goed.

    Verder nr1, heb ik ook, en nr.3, maar dan met lycra's en andere stofjes en kantjes.
    nr.7 heb ik niks mee, ik bel nooit.

    Like

Geef een reactie

