De reunie


Deze blog moest ik toch even kwijt tussen alle heilige nachten.

Gisteravond zat er in mijn mail een bericht van een oud klasgenoot uit de zesde klas. Wie even snel rekent met mij …1978/1979 zat ik in de zesde klas. Dat zijn aanzienlijke jaren geleden.
De mail was heel enthousiast, ze had heel veel mensen gevonden uit de zesde klas en wilde daarmee een reünie houden. Ze beschreef een leuke middag met herinneringgen ophalen.

Getsie zei ik gelijk hardop tegen Meneer Williams, iemand wil een reünie organiseren met de zesde klas van mij. Hopelijk zonder partners zei Meneer Williams die helemaal een broertje dood heeft aan dit soort gezellige samenkomsten.
Niet dat ik een hekel heb gehad aan de zesde klas, integendeel het was erg leuk. Maar ik denk dat ik daarmee de spijker op de kop sla het was erg leuk.
We zijn allemaal verder gegaan en hier en door hoorde ik nog wel eens wat van iemand.

Ik heb geen behoefte om in een kamer te zitten met eigenlijk allemaal onbekende mensen en daar gezellig mee te doen. Ik heb niets meer met deze mensen en deze mensen ook niet met mij.
Sommige van deze mensen vond ik vroeger al niet zo geweldig , zou dit veranderd zijn na ruim 30 jaar?

Er gaat een beleefde mail naar de organisatie dat ik niet kom. Hoe ik het precies inkleed weet ik nog niet, maar gaan doe ik niet.

8 thoughts on “De reunie

  1. Ik begrijp je best.
    Via Schoolbank heb ik leuke contacten met klasgenootjes van vroeger, maar die kies ik zelf. Ik ben niet naar de reünie gegaan van het Zandvliet College vorige maand. Op die school heb ik alleen de 4e en 5e klas gevolgd. (zie mijn autobiografietjes)
    25 jaar geleden heb ik zelf nog een poging gedaan om een reünie te organiseren van de 3e klas MULO. Toen – 30 jaar jong – zat ik een levensfase, waarin the sky the limit was en wilde dat met de hele wereld delen. Deze fase ging gelukkig voorbij zonder ernstige schade aan te richten aan mijn naasten. :o)

    Like

  2. Oh, naar een reünie van de basisschool zou ik wel gaan. Lijkt me leuk om iedereen te zien.

    De middelbare is anders. Die houden elke vijf jaar een reünie en dan komen er zo'n 5000 man. Dat vind ik dus echt niet tof.

    Like

  3. Volgens mij zijn wij (ongeveer) van hetzelfde bouwjaar…
    Vorig jaar ben ik naar een reünie van mijn MAVO geweest. Ik vond het heel spannend, maar achteraf toch ook heel leuk.
    Maar als jij niet wilt, moet je niet gaan. Doe het niet voor een ander…

    Like

  4. De klas van mijn middelbare school, komt nog elk jaar samen. Was ik in het begin een fervent aanhanger (en soms zelfs organisator !), dan ben ik nu degene die het steeds weer laat afweten – zoals je zegt, het leven gaat verder en het WAS gezellig …

    Like

  5. Gelijk heb je. De enige reden waarom ik op m'n 20e nog terugging naar de reunie van de lagere school was pure nieuwsgierigheid. Ik herkende (toen al) de helft niet meer en had bij geen van allen het gevoel daar nog echt contact mee te willen houden. Stoer dat je gewoon weigert.

    Like

Geef een reactie

