Missen


Vanavond belde een collega, een hele lieve aardige vrouw die vroeg naar mijn gezondheid en en we kregen het over de kinderen in de klas.
Het was een leuk gesprek over de invaller, over bepaalde resultaten van de kinderen en over de organisatie.

Na een kwartiertje te hebben gekletst hingen we op en ik dacht voor het eerst sinds maanden, ik mis mijn werk, ik mis de kinderen, ik mis het om met ze aan het werk te zijn.
Dat is een goed teken want er zijn maanden geweest waarin ik getwijfeld heb of ik ooit weer de liefde voor het vak zou voelen, of ik wel terug wilde, of ik het wel aan zou kunnen.
Het betekent niet dat ik morgen gelijk op de stoep sta. Het is meer dat ik mij nu gelukkiger voel. En dat er dus een stijgende lijn in mijn gezondheid zit.
Dat is voor iemand zoals ik, die graag vier stappen in een stap maakt, een hele vooruitgang.

Ik merk ook dat ik steeds beter ga functioneren, zo belde vanavond mijn moeder op om haar afscheidcadeau voor de school te bespreken. En er popte zo een heeel leuk idee op. Zie je wel juichte mijn moeder je hebt het nog wel in je, je had het gewoon verstopt onder watten ;-).
En zo is het maar net, het zit er wel maar nog onder watten.

9 thoughts on “Missen

Geef een reactie

