Ziekenboeg en afzwemmen


Zaterdagavond kwam de jongste helemaal blij thuis van de zwemles, volgende week mag hij afzwemmen! Uiteraard zijn we allemaal blij hier in huis want vanaf 1997 lopen we al met korte pauzes op het zwembad om de kinderen toch maar snel aan te moedigen hun zwemdiploma te halen.

Zondagochtend stond de jongste naast mijn bed als een dweil. Hij was beroerd en misselijk en had koorts. Dat was uiteraard niet leuk maar als eerste schoot mij door het hoofd volgende week afzwemmen.

De middelste belde s’middags van dansles “ik kom eraan, ik ben zo misselijk”.
Help dacht ik gelijk gaan we nu een griepgolf krijgen in Huize Williams.
Maar vanochtend was de middelste weer goed te pas.
De jongste daarintegen was nog zieker als gisteren, hogere koorts en meer klachten.

Die ligt nu onder een dekbedje op de bank en iedere keer denk ik als hij zaterdag maar beter is ;-).

Ooit zou de tweede opgaan voor haar b diploma, een paar dagen ervoor kreeg ze een oorontsteking. Ze had al proef gezwommen voor B maar door haar ziek zijn kon ze niet mee doen aan het officiële gedeelte. Ze moest minimaal drie maanden wachten voordat ze weer kon afzwemmen en daar had ze helemaal geen zin meer in. Ze heeft dus alleen A. Geen punt ze kan heel goed zwemmen.
Maar ik wil wel graag dat de jongste afzwemt, dus leg hem maar extra in de watten, veel vitamines in de vorm van lekker fruit en veel rust!

10 thoughts on “Ziekenboeg en afzwemmen

  1. Balen, van die griep!!! En kunnen ze geen regeling treffen? Bij “ons zwembad” is het proefzwemmen de test en als je dan niet officieel kunt zwemmen wegens ziekte oid dan mag je gewoon de week erop je baantjes doen en je diploma ophalen.

    Like

  2. Ik kan me je bezorgdheid helemaal voorstellen! Dat zul je net zien dat ze ziek zijn bij zo'n examen. Mijn zoon Ot is ook ziek, en ik houd hem zo ver mogelijk uit de buurt van mijn jongste dochter, want die moet de citotoets doen.

    Veel beterschap!

    Like

Geef een reactie

