Mijn opa de bankrover

Mammmmmmmmmm ik wil heel graag met jou naar de film “Mijn opa de bankrover”. Mijn jongste is helemaal door het dolle heen, dat lijkt hem een mega leuke film.

Ik kijk naar de voorstukjes en zeg hem als deze film er was geweest toen mijn opa nog leefde en ik klein was ging ik er met mijn opa naar toe.
En dan had hij zich ook nog verkleed als bankrover.

De allerleukste opa was mijn opa, de vader van mijn echte vader. Toen mijn vader wegging was ik 1,5 en moest mijn moeder gaan werken. Ze ging fulltime werken en ik ging door de week bij mijn opa en oma wonen. De kinderopvang was in die tijd niet of nauwelijks aanwezig.
Mijn opa en oma scheelde ruim 20 jaar en mijn oma was begin 40 en werkte zelf ook nog.
Mijn opa was havenarbeider geweest en gepensioneerd. Wat ik achteraf hoorde was dat hij prostaatkanker had.
Ik heb er nooit iets van gemerkt want hij was altijd met mij op stap.
Wandelen, spelen in het park, naar de eendjes en altijd kwam oma thuis met een tas met een cadeautje erin.

Toen ik 4 jaar was en mee ging met mijn moeder naar het oosten heb ik heel veel gehuild en opa en oma ook. Ik was eigenlijk meer een soort kind voor hun dan kleinkind.

Mijn herinneringen aan opa zijn geweldig, en mijn opa en ik speelden zoveel samen.
Soms belde mijn moeder op van kantoor om te vragen hoe het ging en ze vertelde dat opa een keer zei dat hij met zijn hoed en sjaal op stond. Ga je weg dan? Nee we spelen dat ik een meneer ben die wandelt in het park met een hond.
Heerlijk mijn opa!

Helaas hebben mijn kinderen niet zo’n opa. De opa van de meisjes heeft overduidelijk partij getrokken voor hun vader en die zien ze amper tot niet. De meisjes willen dit wel maar opa en oma hebben gezegd dat ze partij trekken voor de vader.
De opa van de jongste wil sinds een jaar geen contact meer met ons, de oma trouwens ook. Dat zou ook trouwens nooit zo’n opa zijn geweest. Die vind zichzelf en zichzelf en ….zichzelf zo belangrijk.
En alles moet schoon en netjes zijn de hele dag door.

Jammer vind ik dat, alleen ik weet 1 ding wel zeker onze kleinkinderen hebben wel weer zo’n opa want Meneer Williams zal denk ik precies zijn zoals mijn opa.
En misschien komt er dan wel weer zo’n film en reken maar dat Meneer Williams ook verkleed zou gaan als bankrover ;-)En die auto…die zou hij ook regelen.

5 thoughts on “Mijn opa de bankrover

  1. Heerlijk he, zo'n opa. Ik had er ook een. Een hele lieve. Helaas hebben mijn kinderen aan mijn schoonvader geen leuke opa gehad. Maar ik weet het zeker. Husband word de beste opa ter wereld. Samen met jouw Meneer Williams dan.

    Liefs Frederique

    Like

  2. Nu toch maar even een reactie. Net je beide blogs met veel plezier gelezen en zal dat zeker vaker doen. Leuk dat je jouw oude studie stad op mijn blog herkende. Mijn kleinzoon van 16 liep stage op een van de schepen die dienst deed als knutselboot voor de kleintjes.
    Ik heb drie kleinkinderen (5-6 en 16 jaar) die het met hun grootvader erg goed kunnen vinden ondanks mijn scheiding jaren geleden. Kinderen en kleinkinderen mogen hiervan nooit de dupe worden.

    Like

Geef een reactie

