Hebzucht?


Schreef ik vorige week heel enthousiast over het logo wat er gemaakt werd, is dat inmiddels omgeslagen in een bron van ergernis.

Ik had het de vriendin van de oudste gevraagd of ze het wilde maken. Het meisje is 3e jaars kunstacademie en tekent erg mooi. Ik had het haar gevraagd en gezegd dat ze het niet voor niets hoefde te doen.
In mijn gedachten had ik een leuke cadeaubon van rond de 25 euro.

Vorige week toen ik heel blij reageerde op de schets en hem trots aan iedereen liet zien kwam er een mailtje binnen van de vriendin. Ze had het er over gehad met de docente illustratie en die had gezegd dat ze voor een logo een bedrag vanaf 500 euro rekende. Omdat ze volgens zichzelf beginnend was rekende ze er 250 euro voor maar omdat ik het was 200 euro.

Ik was stomverbaasd, ligt dit nu aan mij of is dit gewoon veel te gek?Ik heb het project direct afgeblazen. Daarop volgde een mail dat ze het heel jammer vond en als ik de schets wilde gebruiken mocht dat wel maar dat kostte mij 50 euro…..
Wederom vond ik dit veel te gek. De schets was leuk maar de manier van doen vind ik persoonlijk heel vreemd.

Als zij een officieel bedrijf had wat ik officieel had benaderd dan had ik uiteraard eerst een prijsopgave gevraagd. Ik zag het als een soort vriendendienst en ik had uiteraard gratis reclame gemaakt voor haar illustratie die ik zou gebruiken.

Ik was wel teleurgesteld en vind het ontzettend veel geld.

Maar vorige week nam een collega afscheid van school, ze ging met pensioen. De directrice verzocht mij even 20 euro op tafel te leggen voor het afscheidscadeau. Ik verslikte mij behoorlijk toen ik dit hoorde. De directrice vertelde dat ze een gouden hanger hadden laten maken van het logo van de school.
Nu neemt mijn moeder volgende week afscheid van school en ik vroeg haar of dit gebruikelijk was maar mijn moeder zei nee hoor, het is de ;baas; die dit betaalt.
Ook was er een etentje met de collega voor de collega’s en hun partner wederom op eigen kosten. Terwijl mijn moeder een volledig verzorgde receptie krijgt aangeboden….

Ben ik nu een pin? We hebben hier thuis een leuk inkomen maar voelen de crisis heel duidelijk in onze portemonnee.
Ik vind het veel geld zowel voor het logo als voor de collega.

8 thoughts on “Hebzucht?

  1. je wilt niet weten wat bedrijven voor een “huisstijl” vragen, en dat is soms echt niet meer dan een suf logootje dat jij en ik in een half uurtje in elkaar knutselen. Ik heb een keer ergens gewerkt, klein bedrijfje, het kostte wekenlang praten, vergaderen etc en toen kwamen ze met een blauw rondje met een stip erin ofzoiets. Alleen het idee he, de kosten voor materiaal zoals visitekaartjes hoorden er niet eens bij. Schandalig! Zeker omdat we maar met 3 man waren en dat dus linea recta effect had op onze bonus aan het einde van het jaar (-;

    Like

  2. Tssss, als ze nu al lang en breed gevestigd was dan is het misschien reëel, maar dit slaat nergens op.

    En raar hoor, dat je zo'n groot bedrag gevraagd wordt bij te dragen. Daar hebben ze toch zeker een eigen potje voor?

    Like

  3. Heel vreemd. Raar dat je zoveel geld moet betalen voor een cadeau. Volgens mij is de school daarvoor verantwoordelijk.

    Van dat logo valt mijn mond open. Je kunt iemand toch wel een vrienden dienst bewijzen? Jammer dat het zo gelopen is. Ik geef je groot gelijk dat je de boel hebt afgeblazen.

    Liefs Frederique

    Like

  4. Ik moet even reageren. Brutale mensen hebben de halve wereld is een bekend gezegde. Hier lees ik zo'n typisch staaltje van pokerface maniertjes om een ander wijs te maken dat het 'de gewoonste zaak van de wereld is' Dit keer dat je maar over de brug komt. Betaald op niet gemaakte fin.afspraak over het logo en de spontane aanschaf van een gouden hanger voor je collega. Ik vermoed sterk dat andere collega's hier ook wel hun bedenkingen over hebben. Maar het is lastig om hier voor uit te komen. Het gaat over geld (gevoelig onderwerpje) en het gaat over de afscheid nemende collega (dáár heb je toch wel wat voor over?) zo word het althans gebracht. Sta maar sterk in je schoenen, want je wordt eigenlijk gewoon brutaal behandeld hoor.

    Like

  5. Ongelofelijk dat dat meisje dat durft te vragen. Je bent toch haar “schoonmoeder” of begrijp ik het verkeerd?
    Ik zou het helemaal gehad hebben met zo iemand.
    Kan tegenwoordig echt niets voor niets?
    20 euro betalen voor een kadootje???
    Daar ouz ik dus niet mee akkoord gaan. Dat moet toch van tevoren besproken worden. Zij gaan toch niet over jouw geld beslissen? Al was je miljonair.
    Voor hetzelfde geld mag je die vrouw niet eens.
    Twijfel niet aan jezelf hoor jij hebt gelijk. fijne week Helène

    Like

  6. U heeft helemaal gelijk mevrouw Williams. Ik zou met beiden ook niet akkoord zijn gegaan.

    Weet je wat ik ook zo erg vind? Die vrijgezellenuitjes die je een vermogen kosten en waar je zo ongeveer toe gedwongen word. Ik heb al 2x om financiele redenen afgezegd en ben daar heel eerlijk over geweest. En toch werd het me niet in dank afgenomen. Boos waren beide aanstaande bruiden. Te gek voor woorden.

    Like

Geef een reactie

