Leeftijdsverschil


Gisteravond zag ik Pauw en Witteman, ik viel er midden in en zag Patricia Paay en Beatrijs Smulders discussiëren over moederschap op oudere leeftijd.

Op zich het onderwerp vind ik …tja, laat ik het zo zeggen ik zou er persoonlijk niet voor kiezen (nu kan dit om technische reden ook niet 😉 om moeder te worden op mijn 50e of 60e. Ik hoop dan meer op een oma rol dan een moederrol.

Maar wat mij vreselijk stoorde waren de opmerkingen van Pauw en Witteman naar Patrica Paay. Hoe zou jij het vinden als je vriend die toch een stuk jonger is , een kind wil vroeg Witteman haar. En je moet wel eerlijk antwoorden hoor want hij kijkt vast.
Waarop Pauw gelijk ze nee hoor het is na 11 uur dus hij ligt al in bed..hahaha…

Toen ik Meneer Williams leerde kennen was hij 22 jaar, ik was 31 en vond hem erg leuk. Ik vertelde dit openhartig aan een vriend die zei weet je wel dat hij 22 is? Waarop ik gelijk zei nou dan laat maar. Maar de aanhouder wint in dit geval en Meneer Williams viel reuze mee voor een 22 jarige ;-).

Superverliefd en heel blij deelde ik het de mensen mee dat ik toch heel blij was met Meneer Williams. Ik zal met u een greep uit de opmerkingen delen die ik heb gehoord…
– heb je al cartoonnetwerk aangeschaft
– wat handig begin je nu je eigen kinderdagverblijf met drie kinderen
– leuk he die mickey mouse relaties van tegenwoordig
– ik zou nooit verliefd kunnen worden op iemand die 10 (ehh 9,5 in dit geval) jaar jonger is
– pas maar op straks lopen je dochters over hem heen
– dat heb je goed gedaan
– handig straks heb je iemand om je rolstoel aan te duwen

Naast dat ik het verschrikkelijk onbeleefd vind, vind ik het ook geen opmerkingen die je tegen iemand zegt.
Door de jaren heen hoopte ik wat meer een pantser te krijgen maar toen vorig jaar tijdens de memorabele kerst met de schoonouders, mijn schoonmoeder aangaf mij maar een oude trien te vinden toen Meneer Williams met mij thuis kwam werd ik heel boos.

Wij schelen zoveel jaar dat klopt maar dat geeft iemand niet het recht om maar alles te zeggen. Want in een omgekeerde situatie wordt er niets gezegd.
Wat u thuis tegen elkaar zegt maak ik mij niet druk om, ik heb thuis ook mijn meningen maar ik vind het zo vreselijk onbeleefd.

En ik zag gisteravond wat Patricia Paay deed, ik ook heel lang heb gedaan, er hartelijk om lachen maar haar ogen spraken boekdelen.
Grappig maar eigenlijk steekt het in je hart want als je blij bent met je relatie en er gelukkig in bent hoop je dat andere mensen dat met je kunnen delen, en dat doe je niet door zo quasi grappige opmerkingen te maken ten koste van de ander.

Veel van mijn vriendinnen hebben een jongere man, ik zeg altijd dat ik een trendsetter ben geweest.
Soms verzuchten we tegen elkaar de opmerkingen die we gehoord hebben en herkennen ook veel.

Ik twijfel een hulpgroep op te richten, een bekende bn’er als boegbeeld….Patricia??

14 thoughts on “Leeftijdsverschil

  1. Patricia vind ik een enorme theatrale muts, dus nee, dat zou ik niet doen.

    Je kunt toch gewoon lekker zelf je eigen boegbeeld worden?

    Ik snap dat gezeik over leeftijd ook niet heel erg. Als een oudere man een jonge vrouw aan de haak slaat is het cool, andersom krijge je van die ontzettend flauwe opmerkingen. RAAR!

    Persoonlijk heb ik niks met jongere mannen. Heb er een paar 'uitgeprobeerd' maar ik ervaarde teveel generatiekloof. Ik ben meer van de rijpere mannen met meer levenservaring.

    Like

  2. Heerlijk je stukje. Ik had het zelf geschreven kunnen hebben.Een feest van herkenning. ook ik heb een relatie met een jongere .Tien jaar jonger. Toen wij een relatie kregen waren de reactie,s ongeveer het zelfde als bij jou. Maar we zijn ondertussen bijna 18 jaar verder, en zeer gelukkig.Ook is hij als een vader voor mijn kinderen geweest.(Die zijn nu al lang de deur uit)terwel het verschil tussen de oudste en mijn man 12 jaar is. Als mijn kinderen het over hem hebben dan hebben zij het over “Papa Johan”. Kortom geniet van elkaar en laat de rest maar aan kwekken. Dat zegt meer over hen als over jullie.

    Like

  3. Weet je ze hebben toch altijd iets te zeiken dus het maakt niet uit. Heb je dezelfde leeftijd dan vinden ze wat anders. heeft ie een hele goede baan; wel makkelijk he zo een rijke vent. Geen goede baan; had je niets beters kunnen krijgen.
    Ik weet wel dat ze lekker jaloers zijn als je het heel leuk hebt met je man dus maka ze maar elkker jaloers.
    Ik vind Patricia Paay natuurlijk een aanstelster maar ze heeft humor en zelfspot. ik mag haar wel.
    liefs Hélène

    Like

  4. Ik denk dat er veel mensen jaloers zijn op jou. Mijn vader is weduwnaar sinds 1990 en heeft al 18 jaar een vriendin, die 23 jaar jonger is. Hij is nu 88.
    Onze dochter van 34 heeft een vriend van 59. Hij scheelt maar 1 jaar met mijn man en is 4 jaar ouder dan ik. Leven en laten leven. Geniet ervan, mevrouw Williams. En meneer Williams, proficiat!

    Like

  5. Oh wat irritant al die opmerkingen, laten mensen zich met hun eigen zaken bemoeien! Is net zoiets als dat je geen of een of 10 kinderen hebt. Dat is ook allemaal 'not done', maar allerlei andere zaken kan dan wel weer allemaal, zaken waar jij en ik ons misschien weer aan ergeren of die wij 'not done' vinden en daar mag je dan niets van zeggen.

    Like

  6. Andersom zeiken ze ook hoor, mijn man is 13 jaar ouder dan ik, tegen hem zeggen ze of dat hij een pedo is of dat hij in zijn handen mag wrijven met zo'n lekker groen blaadje.
    Tegen mij dat hij alleen maar geïnteresseerd is in mijn lijf of in sex, dat we een generatiekloof hebben die ons zal opbreken, dat ik zeker bij hem ben voor zijn geld…nou verzin nog maar 100 dingen, zoals Helene al zei, ze hebben áltijd wat te zeiken.
    Inmiddels zijn we 5 jaar getrouwd, 7 jaar samen, en ga ik bijna bevallen van ons tweede kind en hebben we nog nooit hinder ondervonden van ons leeftijdsverschil…ja het gezeik van anderen;-)

    Dussuh gewoon lekker genieten van wat jullie hebben!

    Groetjes Thessa

    Like

  7. ook hier ben ik 10,5 jaar ouder en herken een deel van wat jij gehoord heb natuurlijk ook wel, maar ik denk wel eens als ik moest leven naar hoe anderen dat voor mij bedenken, dat heb ik ws geen leven 😉 of doe t in ieder geval nooit goed….
    ik/wij zijn happy…. en soms natuurlijk ook wel eens een keertje niet,bijna net als “gewone” relaties 😉

    Like

  8. Wel herkenbaar, mijn ex was 21 jaar ouder dan ik en als we uitgingen werd er steevast gevraagd of ik met mijn vader uit was, lol
    Verkering is 2 jaar ouder dan ik. Ik ben nooit verliefd geworden op jongere mannen maar moet eerlijk zeggen dat ik ook nooit naar leeftijd gekeken heb. Je wordt verliefd op iemand en that´s it.
    Geniet jij nou maar gewoon van je meneer Williams en laat verder iedereen lekker kletsen, ze zijn gewoon dom en kortzichtig.

    Like

  9. En mijn lief is 7 jaar jonger dan ik ben en eigenlijk heb ik daar nog nooit vervelende reacties op gehad. Misschien wel omdat iedereen meteen kon zien hoe gelukkig we samen zijn. Ik denk dat hij meer opmerkingen heeft gehad, over het feit dat hij 'iets' begon met een gescheiden vrouw met 4 kinderen.

    Like

  10. Vervelend is dat. Mijn zus had ooit een vriend uit Curacao. Je zou denken, da's niet gek, maar de oudere tantes/oma's in de familie keken errug zuur en maakten daar stekelige opmerkingen over. Dat wil je niet horen als je verliefd bent – terwijl je eigenlijk moet denken: wat weten zij er nou van, het is mijn keuze en ik weet dat we bij elkaar passen? Maar dat is makkelijk gezegd..

    Like

  11. Mensen hebben altijd wat te zeuren. Zelf ben je erg gelukkig, maar de omgeving heeft er een mening over. Husband is twee jaar ouder, maar hij heeft de verkeerde kleur. Je wilt niet weten wat je over je heeb krijgt. Mijn moeder zag hem voor de eerste keer en had gelijk een mening. Ik zou de eerste ruzie niet overleven. Wij zijn 35 jaar getrouwd!

    Gewoon lekker laten kletsen. Allemaal jaloezie.

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

