Kunst

b

Twee dagen geleden keek ik samen met de jongste naar het jeugdjournaal waar werd aangekondigd dat er een nieuw kunstwerk was aangekocht.
De pindakaasvloer van WimTSchippers.
De jongste en ik moesten heel erg lachen en dachten dat het een grapje was maar het bleek echt.

4000 liter pindakaas werd op een vloer gesmeerd en tentoongesteld.
Ik ben geen kunstenaar, ik houd van dingen die ik kan zien en begrijpen. Ik heb respect voor allerlei soorten kunst maar 4000 liter pindakaas op een vloer smeren??

Allereerst vind ik dat geen kunst, ik vind het gewoon heel, heel erg zonde van 4000 liter pindakaas. In deze tijd waar er nog steeds mensen honger lijden vind ik niet dat je 4000 liter pindakaas op een vloer kan smeren en dan zeggen “het is kunst”.

Ik vind het voedselverspilling en ik vind het ook bijzonder dat het jeugdjournaal het presenteerde als zijnde geweldig en leuk.
Ik probeer de kinderen bij te brengen dat je geen voedsel moet verspillen, zuinig te zijn en dan word er gewoon (ja ik zeg het nog een keer) 4000 liter pindakaas op een vloer gesmeerd.

Dagen lang kan ik hier nog aan denken en mij hierover best boos maken.
Was het ook nog eens calve pindakaas….die is al zo lekker!

6 thoughts on “Kunst

  1. Sorry, verkeerde reactie.

    Ik vind het ook zonde van de pindakaas. En Husband ook. Die is stapel op pindakaas. Maar ik geef je gelijk. Met al die honger in de werel, smeer je geen eten op de vloer.

    Liefs Frederique

    Like

  2. Ik wilde er ook nog een logje aan wagen (doe ik misschien nog wel), want verbaasde me ook verschrikkelijk bij het item op het Jeugdjournaal. Wat mij betreft mag de subsidiekraan voor dit soort ongein meteen dichtgedraaid worden.

    Like

  3. Ja maar blabla daar is kunst toch voor bedoeld blabla om je tot nadenken aan te zetten blabla…

    Wat een onzin. En wat is jou bijdrage aan deze wereld? Nou, ik smeerde pindakaas op de vloer.

    Maar toch… als je kijkt wat er per jaar aan eten wordt doorgedraaid met subsidies zodat de prijs laag blijft… De kippen- en boterberg, melk- en wijnplas en ga zo maar door.

    Maar goed, om dat te beseffen heb je geen 4000 kg weggepleurde pindakaas nodig.

    Like

Geef een reactie

