Het internet

Wat op het internet staat is waar , he mama? vroeg vanmorgen de jongste. Ik moest er om lachen en vertelde hem dat er heel veel op het internet staat wat niet waar is.
Voor een bijna 8 jarige die opgegroeid is met internet is dat moeilijk te bevatten.

We kijken naar het jeugdjournaal en alles wat er gezegd wordt is “waar”.
Waar en niet waar zijn nog zulke moeilijke begrippen voor hem en ik vind dat ook moeilijk uit te leggen.

Toch overdacht ik vanavond zijn vraag en bedacht, als ik op mijn eigen naam google wat kom ik dan allemaal tegen?
Is dat waar?
Ik kwam heel veel tegen , op mijn werkgebied, hobby , twitter, noem maar op, allemaal “waar” tot ik op een genealogie site kwam van mijn ex schoonvader.

Hij had een prachtige stamboom gemaakt van zijn hele familie van heel lang geleden en van “recent”. En daar pronkte mijn naam als zijnde gehuwd met zijn jongste zoon.

Nee zal ik morgenochtend dan maar zeggen , alles wat op internet staat is zeker niet waar, maar blijft eenmaal er op gezet wel staan.

11 thoughts on “Het internet

  1. Weet je wat er ook op het internet staat? Op die blog van CasaDiMama..dat je de give away hebt gewonnen.
    Een waardecoupon van €17.50 voor de zwaluwhoeve.
    Als je mij je adres mailt op:
    tessa.b@12move.nl
    Dan stuur ik je 'm toe.
    Van harte gefeliciteerd. Lekker een dagje ontspannen inclusief een kopje koffie of thee.
    Lieve groetjes uit de casa.

    Like

  2. Eigenlijk wil ik vooral nog even reageren op je vorige post. Ik snap zo goed wat je bedoelt. Gelukkig gaat het hier nu heel goed, maar soms is ook echt de energie op ( en dat komt dan onverwachts) als ik dan naar huis ga, krijg ik ook vragende blikken van:” het ging toch goed”. Ik denk dat alleen mensen die het zelf of dichtbij ervaren het snappen. Voor anderen blijft het onduidelijk. Verspil daar niet teveel energie aan, het is het niet waard. Sterkte!

    Like

Geef een reactie

