Ping


Ping : Hoe gaat het met je ?
Ping : Vandaag een stuk beter en met jou?
Ping : heerlijk gewerkt, gaat steeds beter, weet je welk boek ik aan het lezen ben?
Ping : nee vertel, ik heb een nieuwe sjaal opgezet
Ping : Oo heerlijk…
Ping…

Sinds een driekwart jaar heb ik een blackberry. En op de blackberry zit een ping functie. Zo heet hij niet officieel maar je communiceert er mee zoals een soort chat en het leuke is, het is gratis tussen blackberry gebruikers.
Mijn vriendin D heeft ook een blackberry en in het weekend is ze bij haar vriend hier in de stad en doordeweeks woont ze in het westen.
We hebben elke dag contact door middel van onze ping.

Mam, je rode lampje flikkert weer het is vast D, roepen de kinderen en Meneer Williams.
Soms bespreken we wereldproblemen, soms ouwehoeren we slap, soms vragen we elkaar raad, maar we pingen wat af.
Uiteraard hebben we ook nog “gewoon” contact. Gisteren maakten we een afspraak voor zondagmiddag waarop ik ping tot zondag, waarop ze terug pingde alsof we elkaar voor die tijd niet spreken!

Het doet mij denken aan vroeger, toen had ik een vriendin waar ik op school naast zat en als ik dan naar huis reed dan dacht ik o, ik moet haar eerst bellen en dan kwam ik thuis en dan zei mijn moeder A heeft al gebeld, of je terug wilde bellen.
Was ze ziek of zo dat ze je belde en dan zei ik nee zal wel over een proefwerk gaan….:-)
Het was ooit eens zo erg dat we al 1,5 uur aan het kletsen waren dat de buren van de ouders van A aan de deur kwamen , andere mensen wilden de vader van A spreken maar kwamen er niet door ….

Ik las een onderzoek dat mensen blijer werden van smartphone’s. En vooral de gebruikers van boven de 40. Laten D en ik nou die grens gepasseerd zijn !

Ping: vandaag ga ik naar school
Ping: maak je niet druk, geef duidelijk je grenzen aan
ping: dank je wel
ping: maar eerst mijn haar wassen , volgens mij heeft er vannacht een vogel in mijn haar een nest gemaakt!

9 thoughts on “Ping

  1. ping: je envelop ligt klaar!
    ping: ik heb hier 5 kindjes onder 4 jaar, dus kan niet naar postkantoor;-(
    ping: als 1 van mijn kinderen vroeg thuis is, stuur ik die naar postkantoor.
    ping: anders moet je nog een dagje langer wachten!
    ping: veel geduld gewenst!!!

    Like

  2. Nu weet ik eindelijk wat pingen is. Ik hoorde er wel eens over, en op tv de reklame van deie dame die pingen wil. Maar ik wist nooit wat dat was. Zo zie je maar weer we leren ook nog van elkaar.

    Like

Geef een reactie

