Verslag

Heerlijk weer thuis! Daar begin ik maar eens mee ;-). Ik heb nooit geweten dat als je 10 minuten van huis zat zo’n heimwee kon hebben.

Stoere bikkel als ik dacht te zijn , zag ik het als een soort vakantieweek. Maar dat viel vies tegen!
In een groep met 5 andere dames, variërend in de leeftijd van 19 tot en met 47 jaar.
Onwennig, moesten we aan elkaar wennen en aan het ritme waarin we werden geduwd.
Want dat werden we ,geduwd in een ritme van afwisselend mentale en lichamelijke activiteiten.
Strakke planning van maaltijden en rust.

De eerste dag wilde ik brullend terug naar huis, ik liep zo tegen mijzelf aan. De tweede dag was ik vreselijk obstinaat en zei ik dat ik de week volmaakte maar dat ze mij daarna niet meer terug zagen behalve als ik thuis mocht slapen.
En dan gaat een groep werken want iedereen had heimwee en zocht steun bij elkaar.

Lekker zeuren over de groepsleiding, over elkaar maar ook over therapeuten en over de methode. Daar groeide een soort verwantschap uit en trokken we elkaar gaandeweg door de week heen.

De erkenning van mijn adhd, de voortdurende onrust in mijn lijf die ik maar inhield wat mij zoveel energie koste dat ik er doodmoe van werd mocht niet meer.
Ik mocht heel impulsief zijn, ik mocht bewegen, ik hoefde niet de hele dag door op te letten …maar ik mocht ook dingen niet vermijden.

Tijdens de activiteitentherapie tekende ik een prachtige vaas terwijl ik altijd riep dat ik echt niet kon tekenen, het geduld niet had en het ook niet wilde.
De tekening van de vaas hangt op mijn koelkast thuis en is een soort symbool van deze week geworden.

Maar ook de vreselijke slappe lach tijdens het uurtje sporten, de tafeltenniscompetitie met de bewegingsagoog die hij ineens afbrak en tegen de anderen vertelde hoe geweldig ik over al mijn grenzen heen kon gaan.

En eigenlijk is dat de de bewustwording van deze week: ik kan veel, ben zeer enthousiast maar eigenlijk veel te enthousiast en ga veel te lang door.
Grenzen voel ik niet aan, ja pas als het veel en veel te laat is.

Maar ik ga over een week gewoon weer terug, ik blijf er ook weer slapen en ik zie veel mogelijkheden in deze revalidatie.
Al was het alleen maar dat ik zoveel gelachen heb deze week dat ik daar al mee staande bleef.!

11 thoughts on “Verslag

  1. Toch geweldig dat je het vol hebt gehouden. En tegen jezelf aanlopen, tsja, het is niet altijd even leuk misschien die confrontatie, maar je leert er wél altijd wat van! Succes verder en geniet van het weekend!!

    Like

  2. Goed dat je hebt vol gehouden, dat je er volledig in op bent gegaan. En heel erg goed dat je de confrontatie met jezelf niet uit de weg bent gegaan. Heel erg goed , meid!!!!!
    En nu lekker een weekje met je gezin en alles goed laten bezinken.
    Liefs,
    Sandra

    Like

Geef een reactie

