De week van de verjaardag

Morgen is de jongste jarig, 8 jaar word ie al weer. Het is zo mooi om hem zo te zien op groeien. Van die prachtige baby, die op de tweede dag van de lente werd geboren om 7 voor 7 in de morgen. De zon straalde en ineens plop daar was een prachtig jongetje met pikzwarte haartjes en bruine ogen.
Het was mijn makkelijkste bevalling, zo wilde ik er nog wel 10 doen (nou ja…bij wijze van spreken he ;-))).

Ik wilde zo wel uit mijn bed springen om aan de wereld te vertellen dat ik een prachtige zoon had gekregen maar ik moest door mijn medische verleden in het bed blijven liggen. Kalm aan doen, en rust houden.
Wat nu kalm aan doen, ik had geen scheur , geen knip , geen hechting en ik was vol adrenaline …maar goed keurig blijven liggen, maar wel 48uur wakker gebleven tot ik eindelijk naar huis mocht met dat prachtige manneke.

En morgen word ie 8! Lego ninjago is zijn grote passie en staat op alle cadeaulijsten.Gisteren hebben wij het al met de “grote mensen” gevierd.

Woensdagmiddag komt er een spionnenfeest met speurtocht samen met 10 jongetjes.
Ik heb er heel veel zin in!

En speciaal voor mijn zoon het liedje wat zo goed bij hem past

Als hij kon toveren
kwam alles voor elkaar.
Als hij kon toveren
Was niemand de sigaar.
Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren kon toveren
dan hielden alle mensen van elkaar.

Ieder huis had honderd kamers
in elke kamer stond TV
en z’n ouders bleven eeuwig leven
en hij leefde met ze mee
De rivier was niet van water
maar van sinaasappelsap
en hij zou niet hoeven leren
wat hij eigenlijk niet snapt

Als hij kon toveren
kwam alles voor elkaar.
Als hij kon toveren
Dan werd geen mens te zwaar.
Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren
dan hielden alle mensen van elkaar.

Z’n vriendje zou ineens begrijpen
waarom ie ruzie met ‘m kreeg
en iedereen zou voor ‘m buigen
als hij de troon besteeg
en ’s winters lag er altijd sneeuw
en was het lekker warm
en niemand werd er rijk geboren
en niemand werd er arm.

Als hij kon toveren
kwam alles voor elkaar.
Als hij kon toveren
Was niemand de sigaar.
Als hij kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren

dan hielden alle mensen van elkaar.

Maar voor een toverspreuk van kwaliteit
ben je zo maar 1000 gulden kwijt
en naar een beetje toverboek
ben je toch wel 50 jaar op zoek
en de hele cursus tovenaar
duurt 125 jaar.
Dat brengt ie allemaal niet op
ik denk dat hij voor ’t begin al stopt
want zelfs de oma van z’n oma
had nooit een tovenaarsdiploma.

Als ik kon toveren
kwam alles voor elkaar.
Als ik kon toveren
Dan werd geen mens te zwaar.

12 thoughts on “De week van de verjaardag

  1. Mevrouw Williams, ik heb geen kinderen maar heb zo genoten van mijn nichtje en neefje. Het nichtje wordt donderdag 22 jaar en ik weet het als de dag van gisteren dat ze geboren werd.
    Dat ik haar niet durfde vast te houden totdat de kraamverzorgster haar na 2 dagen in mijn armen duwde. Geweldige herinneringen. Dat zijn de dingen die ertoe doen. Geniet maar heerlijk van de verjaardag van je manneke. liefs Hélène

    Like

  2. Leuk, een spionnenfeest! Dat hebben wij ooit gedaan voor onze dochter, met heuse spionnenpaspoorten.

    Wat fijn dat je je destijds in het kraambed zo fit voelde! Ik bleef juist altijd graag 10 dagen in bed.

    Like

  3. WAt leuk dat hij niet alleen hetzelfde heet maar ook maar zo'n kleine twee maandjes met de mijne scheelt! Enne.. van alle 8-jarige jongenskinderverjaardagen heb ik er nog niet een gezien die eindigde in een overvloed aan Ninjago's (-; Een spionnenfeest, dat klinkt wel weer heel origineel.

    Natuurlijk heeeel hartelijk gefeliciteerd met je mannetje en veel plezier morgen en op het feestje.

    Like

Geef een reactie

