Weer op de thuisbasis

Weer thuis, na wederom een intensieve week in het revalidatiecentrum. Het was een zeer leerzame en ontspannende week.

Merk je al vooruitgang mailde een collega mij? Merk ik al vooruitgang…Laat ik het zo omschrijven ik kan overal beter mee omgaan. Draaf niet meer zo door, luister beter naar mijn lichaam en accepteer langzaam dat ik beperkingen heb.
Beperkingen in de zin van dat een dag maar 24 uur heeft en dat ik keuzes moet maken wat ik die dag doe, hoe die dag eruit ziet en hoe ik daar mee om ga.

Maar ben ook duidelijker wat ik wel en niet wil. Dit levert uiteraard soms weerstand op bij mensen als ik ze (vriendelijk hoor 😉 vertel wat ik wel en zeker niet meer wil.

We moesten vorige week onze naam met links schrijven tijdens een les en we moesten het gevoel analyseren. Het is een leuk iets, probeert u het zelf maar eens uit en sta dan goed stil bij wat u voelt.
Zo is het ook met nieuwe patronen inslijpen is ons verteld, het voelt aan als met links schrijven en we zijn zo geneigd om gauw weer de rechterhand te gebruiken want dat voelt zo vertrouwd. Maar is dat ook wel zo?

Maar natuurlijk heb ik ook hele leuke dingen gedaan 😉 Ben naar de sauna geweest, lekker gezwommen, heerlijk geroeid, ik geniet wel van de dingen die ik daar doe en als moeder kan ik het ook meer los laten.
Vijf dagen zonder kinderen geeft ook rust en kan heel verruimend werken.
Al was het alleen maar zonder het gekibbel aan de ontbijttafel over grapjes die niet goed worden begrepen 😉

Zo en nu ga ik iets actiefs doen, Meneer Williams uit bed halen want die is sinds afgelopen donderdag heel erg ziek (niet het mannenziek, maar echt heel ziek).
Het is begonnen met een soort ontsteking in zijn mond wat zich door zijn hele lichaam heeft uitgebreid. Vrijdag wilde de dokter hem laten opnemen omdat zijn leverwaardes torenhoog waren en nog meer waardes niet kloppen.
Toen ze vertelde dat ze hem aan een infuus zouden leggen en verder niets zouden doen is Meneer Williams thuis gebleven.
Maar nu gaat hij weer de dokter bellen over verdere onderzoeken.
Vrienden van ons hebben ons aangeraden de lappenmand waarin we zitten toch maar eens weg te gooien 😉

14 thoughts on “Weer op de thuisbasis

  1. O laat meneer ,tioch maar naar zijn waarde kijken. Want je lever is je afvalcontainer van je lichaam en als daar iets niet goed mee is, moet je het wel heel goed in de gaten houden. Ik wens jullie beiden dan ook heel veel beterschap

    Like

  2. Allereerst heel veel beterschap voor de heer des huizes:( klinkt niet fijn:((

    En wat een prachtige dingen leer je zeg! Ook heel herkenbaar, ik merk dat ik zo om de 4 á 5 jaar, weer even met rechts moet gaan schrijven (want ik ben links:)) en dat is goed, en inderdaad je grenzen aangeven is voor de mensen om je heen soms even slikken, maar vaak valt het daarna best wel mee, het is vaak dat jezelf er zo tegen aan ziet omdat je denkt nie tmeer aardig gevonden te worden, en als dat inderdaad zo is zegt dat meer over de ander dan over jezelf!
    Veel geluk en een goede week!

    Like

  3. Ik vond het ook een goede en duidelijke vergelijking dat met links schrijven. Ik weet dat toen ik begon te veranderen en niet alles meer te pikken dat veel mensen daar moeite mee hadden.
    Ik had heel veel moeite met met schoonmama (mijn ex) omdat die vaak zulke onaardige dingen tegen mij zei. Toen ik leerde voor mezelf op te komen was dat snel voorbij en we kregen een hele goede band.
    Je raakt sommige mensen wel kwijt want ja je staat niet meer dag en nacht voor ze klaar maar voor jezelf is het zo heerlijk om te veranderen op die manier.
    Heel veel sterkte met meneer Williams.
    Wees voorzichtig want het klinkt niet zo goed.
    En als hij weer beter is; verbrand dan pas de lappenmand.
    liefs Hélène

    Like

  4. He bah, wat een enge ziekte, van meneer Williams?

    Fijn te horen dat je toch zelf het idee hebt dat je op de goede weg bent. En een weekje zonder kinderen, ha, dat klinkt bijna als vakantie (-;

    Like

  5. Heel veel beterschap voor meneer Williams. En voor jou ook natuurlijk….

    Fijn dat je je grenzen beter aan kunt geven. Mensen wennen er wel aan. En voor jou is het een stukje rust. En idd….. weg met die lappenmand!

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

