gratis op te halen


Na een paar vruchteloze pogingen om een bureaustoel van enorm formaat kwijt te raken op marktplaats had ik er genoeg van en plaatste de stoel op gratis op te halen.nl.

Een mevrouw reageerde enthousiast en stond woensdagochtend om 8 uur voor mijn deur met een ouderwetse kinderwagen (zonder inhoud). De mevrouw vertelde dat ze zo de stoel ging vervoeren. U moet hierbij denken aan een soort directiestoel,zeker geen kleintje.

Eerst wilde ze nog gebruik maken van mijn toilet want in de sprinter zat geen toilet. Mijn nog slaperige brein registreerde dus een vrouw met een kinderwagen zonder kinderen in een sprinter. U begrijpt dat de mondhoeken ietwat gingen kriebelen.
De jongste zat hier en hoest op dit moment nogal erg en de mevrouw begon zich daar mee te bemoeien. “Nare hoest jongeman heb je die al lang”.
Tijd om de nieuw geleerde dingen in praktijk te brengen dacht ik gelijk en dirigeerde haar naar de stoel.

Ze was helemaal blij en bekeek de stoel aan alle kanten. Of ik even wilde helpen de stoel op de kinderwagen te tillen. Ze had een aantal zakken bij zich en daar toverde ze zakken en een slaapzak uit. De stoel op de kinderwagen en daar overheen de slaapzakken en de plastic zakken en toen de spanbanden.

Ondertussen ging de jongste naar school en riep ze hem vrolijk achterna dat hij veel plezier moest hebben op school en voorzichtig moest zijn ;-).
Ik wenste haar veel plezier , maar het beeld van de vrouw met de kinderwagen en de stoel erop bleef mij wel de hele dag bij ;-).

s’Avonds werd ook via dezelfde site een lamp opgehaald , een ikea maanlamp waar onze kinderen niet meer naar omkeken en ik fantaseerde er met Meneer Williams al aardig op los. Deze mevrouw komt op een skateboard of ze vouwt de maan dubbel.
Maar deze mevrouw haalde hem gewoon op niets aan de hand.

Gisteravond kreeg ik een mailtje , lieve mevrouw w, dank u wel voor de lamp onze kleine man is er zo blij mee , hij heeft het de hele dag erover. Wat fijn dat het zo kon!
En dan heb ik er weer het volste vertrouwen in “what comes around, goes around”

5 thoughts on “gratis op te halen

  1. Dat zijn idd leuke berichten… goed dat alles zo terecht is gekomen.

    Zo hebben wij eens een wit bankstel van een jaar oud op Marktplaats gezet. Gratis af te halen. We hadden geen gezeur in geleur en dat ding moest snel weg. Binnen een kartiertje hadden we 20 reacties en daarvan heb ik de sympathiekste uitgekozen.

    Een versgescheiden man die weinig geld had door verhuizing en alimentatie.

    Hij kwam met een dikke bos bloemen en was superblij.

    Ik ook.

    Like

Geef een reactie

