Het is er weer….


Onrustig gedrag, irritatie, misselijk, niet echt in mijn vel passen..wat heb ik toch allemaal totdat ik Frederiques blog las…net als zij ben ik een herfst type.
Zodra de eerste bladeren vallen ben ik blij, maak ik veel wandelingen in het heerlijke gure herfstbos.
Ik geniet van de regen tegen de ramen en de kaarsen in de vensterbank.
Een kop winterthee erbij en ik ben zielsgelukkig.

En nu slaat deze hitte in als een bom, ik kan niet eens langzaam wennen, nee gelijk hoge temperaturen die mij naar binnen doen vluchten want ik kan lichamelijk ook niet tegen dit weer. Misselijk, veel hoofdpijn en zeer veel irritatie.

Dat geklepper van binnen naar buiten irriteert mij mateloos en al die insecten…zucht..een klaagzang eerste klas over dit warme weer. Maar helaas het is niet mijn ding.

Het enige voordeel ervan is dat ik de verwarming uit kan laten en dat scheelt op de energierekening πŸ˜‰
Dus laat ik dat maar voor ogen houden en een pot winterthee gaan zetten en in de schaduw gaan zitten….en voordat je het weet is het weer herfst!

13 thoughts on “Het is er weer….

  1. Ik ben een lentekind, maar dit zijn zomerse temperaturen. Daar worden sommige mensen kriebelig van. Lastig, hoor.
    Ik geniet van de vogelconcerten en de natuur. Maar alsjeblieft wel met een paar nachtelijke regenbuien ……
    Sterkte, mevrouw Williams!

    Like

  2. Helemaal waar!!
    Ik vind de herfst heerlijk. Sla altijd een voorraadje winterthee in en ik eet zuurkool met worst. Ik heb meestal een voorraadje in de vriezer liggen.

    Ik tel de maanden af tot de herfst. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben.

    Liefs Frederique

    Like

  3. Echt waar? Dat hoor je niet veel, de meeste mensen kiezen toch voor lente geloof ik, als ze mogen kiezen. (Leuke enquette?!)

    Sterkte. Het duurt nog maar even. Al moet je dat niet tegen mij zeggen want ik zwijmel bij dit weer en al die ontluikende knopjes. Wespen en vliegjes mag je houden.

    Like

  4. De overgang is ook wel in eens heel groot; dan hebben we ook nog zo'n mooi weekend voor de boeg met in de verste verte geen regen. Gelukkig kunnen kaarsjes en winterthee ook bij temperaturen boven de 20 graden ;-).

    Like

  5. Ik vind alle seizoenen ok. Als het echt te warm wordt, krijg ik zonneallergie en daalt mijn humeur ook een beetje. Mijn absoluut voorkeur seizoen is de winter πŸ˜‰

    Like

Geef een reactie

