Cadeautje

Viel gisteren dit hele leuke en handige boekje bij ons in de brievenbus. Samen met een kaart waar ik nogal smakelijk om moest lachen.
Ik had deze gekregen van Zuster Klivia die ze via haar blog had verloot.

De lol om de kaart was zo toevallig;-). Het is een kaart met een roodborstje erop, niets bijzonders zult u denken. Nu wil het geval dat in het revalidatieoord ik in de groep zat met een vrouw die mensen met dieren vergeleek en altijd als ze naar mij keek dacht ze aan een roodborstje.

Mensen die mij persoonlijk kennen zullen ook om deze vergelijking smakelijk lachen want als ik iets toch niet ben is het wel een roodborstje.
Ik had ook alles verwacht toen ze het vertelde, maar geen roodborstje, een van de andere dames lag zo in een deuk, die hield het bijna niet meer droog.

Maar mijn dank is groot, ik heb het boekje even in mogen zien en toen ging de jongste jongedame er mee aan de haal. Die zit volop in de puberteit en is wat steviger dan haar vriendinnen (lees ze heeft maatje 40 en haar vriendinnen 36;-). Volgens haar at ze veeeel te veel maar ze had regelmatig honger en schransbuien.
U begrijpt wel, ze at veel te weinig en met dit boekje kan ze dat heel makkelijk bijhouden, waardoor er een wereld voor haar open ging.
En ze gisteren veel meer meenam naar school dan ze anders deed.
Vreemde ogen dwingen want ik heb er gesprek na gesprek aan gewaagd maar het boekje van de Zuster deed wonderen.
Mijn dank is groot!

Enne ik heb de roze koeken gauw teruggelegd in het schap…pff wat veel calorieën voor zo’n koek.

10 thoughts on “Cadeautje

  1. Ik weet precies waar de meeste calorien inzitten want dat zijn net de dingen die ik het lekkerste vind. Slagroom, gevulde koeken, pudding en gebak. Nou ja nog veel meer zoals bounty en mars en ga zo even door. fijn weekend Helène

    Like

  2. Zitten er zoveel calorien in roze koeken? Ik at altijd de gevulde versie. Extra lekker met roomboter. Geen wonder dat ik kilo's ben bijgekomen.

    Wat grappig van dat roodborstje…

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

