Goed bedoeld


“Wat leuk dat ik je tref zeg, ik hoorde via via dat je ziek was, wat vervelend voor je. De schoonzus van mijn zwager zijn schoonmoeder heeft het ook , heel vervelend maar weet je waar zij heel veel baat bij heeft gehad, roze klankschalentherapie, echt waar, dat moet je eens proberen. Het is een mannetje in een dorpje hier ver vandaan maar echt hij verricht wonderen, maar ik ga er weer vandoor hoor, daag”

Regelmatig krijg ik van dit soort goedbedoelde adviezen, therapieën, medicijnen, hulpverleners, iedereen “kent”de oplossing en ik hoor het gelaten aan.
Uiteraard ligt mijn ziek zijn aan zoveel dingen volgens zoveel mensen, zo moet ik toch maar eens mijn baan op gaan zeggen want dat onderwijs…, is mijn relatie wel goed want dat kan ook heel veel energie kosten, en heb ik hulpverlener X al geraadpleegd..wat heeft hij mij nog niet terug gebeld.
Gewoon met de vuist op tafel slaan hoor zeggen de meest bedeesde mensen tegen mij.

Ik neem te veel hooi op mijn vork, ik slaap aan de verkeerde kant van het bed, ik was mijn haar niet met honing of bier, ik drink geen beker melk en o …jee ik ga niet genoeg rusten of nee ik rust te veel, daar kan je ook moe van worden hoor.

SOMS……wil ik wel schreeuwen…dat het zo goedbedoeld is maar het NIET hoeft.
Als ik hulp wil dan vraag ik het (dat heb ik geleerd), maar meestal wil ik heel even mijn verhaal kwijt en verder niets… en als je mijn ramen wilt komen lappen, heel graag of een keer mijn vloer in de was wil zetten.

Maar lieve mensen, geen goedbedoelde adviezen meer , ik geef ze graag het advies mee wat ik zelf geleerd heb in de revalidatie…blijf bij jezelf!

12 thoughts on “Goed bedoeld

  1. Oeh…. en ik wilde net adviseren om een bezoekje te brengen aan het gekke kruidenvrouwtje van de Haaglanden. Want zij weet pas echt raad met je 😉

    Adem in, adem uit… laat ze lekker, die mensen.

    Jij weet het zelf toch het beste.

    Like

  2. Kan me voorstellen dat het lastig is al die goedbedoelde adviezen. Maar dat is dan ook precies wat ze zijn: goedbedoeld. Al kan je dat uiteraard af en toe danig de keel uithangen.

    Like

  3. Zeg Mw Williams, ik heb een kennis en die heeft ontzettend veel baat gehad bij het dagelijks in elkaar meppen van minimaal één goedbedoelende betweter die een adviesje had. Is dat iets misschien? (-;

    Like

  4. Tja, dat is toch een beetje de natuur van de mensheid, anderen willen helpen. Maar soms vergeten we daarbij naar de ander te kijken, zijn we alleen bezig ons verhaal te vertellen, in de hoop dat de ander daar iets mee gaat doen. Want dat willen mensen ook graag, belangrijk zijn voor anderen. Dicht bij jezelf blijven, dat is altijd goed.

    Like

  5. Woehahahahha Heb je echt alles al geprobeerd wat mensen je aanraden? Alleen daar zou je al ziek van worden.
    Toen ik niet zwanger kon worden heb ik zoveel adviezen gekregen dat ik dacht er eens een boek over te gaan schrijven.
    Je weet zelf heel goed wat je wilt en kunt, komt allemaal goed met je. 🙂

    Like

Geef een reactie

