Granný, zelfgemaakt maandverband en creativiteit


Wel wel , overal poppen de granny square dekens op alsof het niet is, ik las op facebook zelfs een bedrijfje dat workshops gaf en compleet vol zat tot oktober.
Niet te geloven.
Zoals u weet ben ik echt een crea bea van het eerste uur.

Vanaf mijn 15e zit ik al achter de naaimachine en menig schoolgenoot kan zich nog de creaties herinneren waarin ik mij hulde. Ik moet zeggen,ik schroomde zeker niet voor satijn en boa’s op een doordeweekse dag.

Dol op breien, breide ik regelmatig truien voor mijzelf en later ook voor anderen. Op familiebezoek in Amsterdam…snel naar de albert cuyp voor de stoffen en het garen wat in het verre oosten niet te verkrijgen was in de jaren 80.

Kinderen krijgen was een feest voor mijn creatieve brein want ik maakte de mooiste creaties.
Ik heb zelfs nog een eigen bedrijf gehad, ik woonde in een fantastisch oud huis en dat had ik met de ex verbouwd. We gaven workshops en met toch wel gepaste trots mag ik zeggen dat ik menig woonblad heb gesierd met mijn creaties.

Maar ja, het werd not done he, al dat creatieve gedoe en het raakte in de slop en ik werd meewarig aangekeken. Ach, breien, kleding maken wie doet dat nu nog?
Doorzetter als ik ben heb ik alle blikken doorstaan en kan ik tegenwoordig weer met opgeheven hoofd door het leven want mijn granny square tas wordt overal bewonderd waar ik met de tas kom.

Mijn werkkamer wordt bewonderd om zijn diversiteit en u kan mij regelmatig kwijlend vinden boven blogs waar zoveel mooie dingen worden gemaakt. Waar ik mij ook regelmatig afvraag wanneer al deze wonderwomen dit doen.
“profiel van X, ik heb vier kinderen, werk 32 uur in de zorg en ben druk met onze hond en man en kinderen, maar ik haak zo graag. “
Ondertussen zie ik dag na dag een creatie van haar hand rollen en denk ik wow..ik zou graag jouw timemanagement willen lenen.!

Maar je kunt ook doorschieten want naast alle granny’s poppen er ook veel tutorials op van zelfgemaakt maandverband…ik hoor u denken, zelfgemaakt maandverband?
Echt waar…zelfgemaakt maandverband compleet met wasbeschrijvingen waar ik de rillingen van krijg want ik kan nogal beeldend denken.
Een mevrouw kreeg op haar blog een commentaar dat het nogal veel werk was om dit te maken en te wassen en sloeg gelijk terug met het commentaar dat een pak maandverband kopen in de winkel net zo veel werk was.
En wie wel eens met iets creatiefs bezig is geweest weet echt wel dat iets zelf maken veel meer werk is dan hop de winkel in en er weer uit.
Goed, u kunt pech hebben in de rij te moeten staan maar ach, een beetje dagdromen is ook nooit weg.

Gelukkig hoef ik nooit meer na te denken over maandverband kopen of zelf maken, wat een opluchting , maar stel dat ik nog moest kiezen…ik wist het wel, die tijd van dat wassen en maken besteed ik liever aan iets anders, iets creatiefs …

7 thoughts on “Granný, zelfgemaakt maandverband en creativiteit

  1. Vreselijk. Ook hier rust in de tent wat betreft het maandverband, maar heb bij wijze van nog nachtmerries over de zinken emmer met wasbare maandverbandjes van mijn moeder en mijzelf. Bah. Doe mij dan ook maar stokjes en vasten. Liefs, xxx

    Like

  2. Wat een ziek, eh creatief brein moet je hebben om je maandverband te gaan haken? Bovendien lekt het nogal door denk ik, in ieder geval met mijn granny's… (-;

    Je tas vind ik leuk! Ik zocht nog naar een toepassing voor al die stomme dingen (een sprei, maar voor wie dan?! zelfs dochter is niet zo enthousiast) maar dit is een gouden tip. Dank!

    Like

  3. haha ik neem toch aan dat je die zelfgemaakte maandverbanden van stof bedoelt. Wat is het probleem 🙂 Kan me voorstellen, dat je er zelf geen zin in hebt. Maar er zijn echt een hoop mensen die het milieubewuster vinden. 🙂 En die dus wasbollen ipv wasmiddel gebruiken etc. 🙂

    Ja dan kan je ze ook nog zelf maken ipv kopen. Is weer ietsjes goedkoper 😉 Kan je volgens mij ook zeer creatief in zijn. Niet mijn ding, maar dat is een ander verhaal.

    Like

Geef een reactie

