Overlast ….nee he!


Maanden hebben we er over gedaan om een huis te kopen. Iedereen die ons kent weet hoe pietluttig we zijn geweest. Over de ligging, over de buren of juist geen buren, over de tuin..ach u kent het niet bedenken en het heeft bij ons de revue gepasseerd.

Tot we tegen onze huidige woonstede aanliepen. We waren allebei zwaar verliefd, maar zeiden we tegen elkaar oppassen want liefde maakt blind dus we namen zwaar kritische mensen mee die niet onze verliefdheid deelden.

“ehh de garage die achter in dat straatje zit, hebben jullie daar last van?”Goed punt we gaan op verschillende tijdstippen kijken. En nee de garage gaf af en toe iets van lawaai maar sloot om 16.00 uur en was in het weekend bijna altijd dicht. Ondertussen kennen we de aardige man en merken we weinig van de garage.

“het huis op de hoek , haaks op dat van jullie staat te koop, klopt maar we denken dat daar een gezin in komt…FOUT…nooit denken altijd zeker weten dus.
In april is dit huis verkocht aan een stel uit Apeldoorn en hun grote zoon die hier studeert. Hij ging er wonen met zijn vriend en hij zou er wel rekening mee houden dat hij in een woonwijk woonde…had hij tegen Meneer Williams gezegd…ahum!

Inmiddels weten wij en al ons bezoek wat graag in de tuin wil zitten wat voor hobby de jongen heeft…oude auto’s opknappen. Kent u dat geluid van een slijpmachine, het gaat u door merg en been en dit horen wij avond na avond…
Gisteravond was ik nog laat wakker door herrie van wat het leek een auto die niet goed wilde starten.
Ik liep ons dakterras op en hoorde dat de jongen druk in de garage om half 1 de auto repareerde, muziekje erbij aan….ik was des duivels maar mocht van Meneer Williams er niet in mijn boosheid naar toe.
De jongen maakte nog een proefritje in de buurt en tegen 1 uur was er rust in de tent maar niet in mijn hoofd.

Vanmorgen was ik al vroeg op en ging er heen. Maar helaas de vogel was al weer gevlogen. Vandaag ga ik op de loer en ga er heen want ik ben het nu zat.
Ik vind een keer een klus no problemo , maar als het snachts wordt en als het elke dag wordt, ja daar heb ik moeite mee.

Ik gun iedereen zijn hobby maar wil er geen last van hebben.

getekend een boze Mevrouw Williams

10 thoughts on “Overlast ….nee he!

  1. Vreselijk herkenbaar. Onze overbuurjongen prutst ook dagen aan allerlei auto's. Veel gas geven en proefdraaien. We hebben er al een paar keer iets van gezegd, maar het helpt geen bal.
    Het is hetzelfde gezin waar de honden irritant vaak blaffen en al maanden puin van hun oude badkamer buiten hun hek ligt.
    Leuk uitzicht vanuit ons keukenraam.
    Een gelukje bij een ongeluk: in dit wijkje gaat iedereen vroeg naar bed. Na 11 uur is het uitgestorven.
    Sterkte, meisje!

    Like

  2. En gelijk heb je.
    Snap ook niet waarom dit s´nachts moet en vooral waarom zo luidruchtig.
    Wens je succes, hopelijk vind je hem vandaag.
    Heb je in ieder geval weer iets van rust in jezelf

    Like

  3. Ja, dat zou ik ook vreselijk vinden. Geef je groot gelijk. En lang boos blijven is niet zo goed voor je gezondheid, dus vat de koe bij de horens zou ik zeggen.

    Like

  4. Inmiddels heb ik een gesprek gehad, hij vond het heel vervelend maar vond dat hij voor een student heel rustig was..impliceerde daarmee dat wij daar geluk mee hadden…en hij hoorde wel eens vaker mensen aan auto's klussen, had hij ook van de vorige eigenaar gehoord, waarop wij zeiden dat het huis al drie jaar leeg stond.
    Hij zou er zeker rekening mee gaan houden…en dat hopen we dan maar!

    Like

Geef een reactie

