Workshop handlezen


Gistermiddag had ik het afscheidsuitje van school. Aan het einde van het jaar ‘beloont”de directrice het harde werken en doen we iets leuks. Ik vond het dubbel gistermiddag omdat ik gisterochtend heb gehoord dat ik hoogstwaarschijnlijk niet meer in mijn huidige functie terugkeer.
De bedrijfsarts en ik hebben een heel goed gesprek gehad en alle mogelijkheden bekeken. Het werk voor de klas is voor mij te zwaar, met de ADHD en de cvs. Het is eigenlijk vragen om problemen.
Was ik er erg verdrietig om? Nee en ja, ik had mijzelf het al langer afgevraagd, is dit wel iets wat ik moet doen. Moet ik voor de klas terug gaan, moet ik medicijnen gaan slikken om dit werk te kunnen volhouden? Want dat was eigenlijk de oplossing.
Het werken met kinderen blijf ik fantastisch vinden maar is ook zo’n trigger voor mij. Ik reageer op alles wat ze doen, zeggen en aan het einde van de dag ben ik zo kapot dat ik van voor niet meer weet dat ik van achteren leef.
Vaak vertaalt zich dat in migraine of in huilbuien of in de tiende versnelling doorgaan en niet kunnen slapen.

Maar tot de conclusie komen dat je iets niet meer kan is 1, maar wat dan wel dat vind ik ontzettend moeilijk. Gelukkig gaf de bedrijfsarts aan dat ik in oktober een gesprek krijg met een arbeidsdeskundige en dat hij de voorzet gaat geven om een andere functie te gaan bekijken.
Op zich kan ik zoveel bedenken maar of het geld ervoor is om mij zo aan het werk te houden is dan maar weer de vraag.
Het is wel fijn dat het open op tafel ligt.

Het was gistermiddag erg gezellig, een workshop handlezen was gepland en het was leuk. Het was leuk om te horen wat je in je hand had en bepaalde dingen waren erg bijzonder.
Zo bezit ik een kleine hand “mensen met kleine handen bekijken het leven op grote schaal. Als iets je interesseert bekijk je het liever in zijn totaliteit dan dat je op details let. Je bent dus goed in het hebben van overzicht over het geheel, waardoor je organisatorisch sterk bent. Over het algemeen een snelle denker en erg ongeduldig. Je kunt goed onder druk werken. Je kunt de details nog wel eens uit het oog verliezen.”

En uiteraard had ik een vuurhand, ik ben namelijk ook al boogschutter en vuurpaard in de Chinese astrologie en heb ik rood haar, dus vurig is wel op mijn lijf geschreven ;-).
Na drie uur vond ik het welletjes en ben naar huis gegaan.Boekje mee en nog eens heerlijk in geneusd.
De leuke mevrouw heeft ook een website voor geïnteresseerden http://www.handwijs.nl.

8 thoughts on “Workshop handlezen

  1. Jammer dat je niet meer in je oude functie kan terugkeren. Wel fijn dat ze een oplossing gaan zoeken. Ik zou zeggen:”Geniet van de komende maanden” en dan ga ik nu even op die site kijken.

    Like

  2. Het kwam niet onverwacht begrijp ik, het niet terugkeeren in je functie… En wat nu? Een lange vakantie om eer overe na te denken. En daarna ook nog even. Succes ermee! Dnk goed wat je wilt en wat bij je past.

    Like

Geef een reactie

