Stiekem genieten


“Slecht weer he, ja bah niets aan, ik denk dat ik maar eens ga kijken bij het reisburo of er niets te boeken valt, zou ik ook doen maar wij hebben net besloten in de winter weg te gaan.”

Ik loop weg van de mevrouw met wie ik dit praatje hield en denk stiekem,slecht weer ja..maar puur genieten voor mij. Ik heb zo’n hekel aan al dat felle licht, die warmte,de drukte en het lawaai wat het met zich meebrengt dat dit mijn favoriete weer is.

Ik kruip lekker op de bank weg met haakwerk, thee en/of een goed boek. Heerlijk, ik hoef niet verplicht te genieten van het heerlijke weer waar ik al helemaal niet van kan genieten.
Van de week belde mijn dochter op en zij genoot ook al zo. Lekker he mam dit weer, o zalig kind, kan mij niet lang genoeg aanhouden.
Zij vertelde mij dat er zomerdepressies bestaan, dat had de huisarts aan haar verteld omdat zij zich in de zomer altijd zo belabberd voelde.
Uiteraard direct gegoogeld en ik herkende de symptomen gelijk. In de herfst knap ik ook meestal helemaal goed op.

Dus als u mij tegenkomt zal ik met u meepraten, en zeggen dat ik het oo zo erg vind, al die wind en die regen maar dat ik s’avonds het wel erg lekker vind om in mijn bed te kruipen onder dik dekbed.
Ik twijfel zal ik vanavond rode kool eten of een lekkere stampot, en vanmiddag een speculaasje bij de thee 😉

13 thoughts on “Stiekem genieten

  1. Ik herken het helemaaaaal niet, ik ben dol op zon en warm (ook weer niet te) weer. Maar wel heelleuk om te lezen dat jij en je dochter er anders over denken.

    Zullen we afspreken dat jullie dan nog een weekje herfstweer mogen en ik in een serieuze Idian Summer in de herfst?! (-;

    Like

  2. het hoeft voor mij geen 30°C te zijn, maar zo'n 25°C met een blauwe lucht vind ik toch wel fijn. In ieder geval: goed om te horen dat er ook nog mensen genieten van dit weer. 😉

    Like

  3. @mammalien prima deal, indian summer klinkt zo romantisch vind ik altijd 😉 en een weekje…ach
    @sabia zalig…
    @ChoCho dat heb ik dus zodra de temperatuur gaat stijgen dan vallen acuut alle dingen uit mijn handen en word ik stroop.

    Like

  4. Haha ik hou ook wel van een buitje hoor alles beter dan 30 graden maar nu de heeeeele dag niet naar buiten kunnen vind ik echt niet leuk. Gelukkig is het vandaag droog en geniet ik dat de kippies weer rond kunnen scharrelen. Mr. X wordt chagrijnig van mij als ik weleens roep dat ik regen leuk vind en zo romantisch. Hélène

    Like

  5. Hihihi, ik hou van beiden! Is dat ook goed?? Eigenlijk hou ik van alles… Sneeuw en ijs in de winter, lente met zonnetje en grote pluche wolken, zomerzon en strak blauwe lucht en dan een herfst om te zoenen, met veel zon, wind, storm, regen, houtkacheltje langzaam weer aan… Rode kool/speculaas vs zomerpasta en salades dus! 😉

    Like

Geef een reactie

