Trust


De familie Cameron is het perfecte voorbeeld van een gelukkig Amerikaans gezin. Alles loopt voorspoedig tot het moment dat de veertien jaar oude Annie haar eerste vriendje, Charlie, leert kennen via internet. Na maanden van onschuldig communiceren via het web besluit Annie, in een weekend dat ze alleen thuis is, af te spreken met Charlie. Dan komt ze er op een afschuwelijke manier achter dat Charlie niet is wie hij aanvankelijk zegt te zijn. Geschokt door wat hun dochter aangedaan is, gaan Annies ouders de strijd aan om hun dochter in het reine te laten komen met wat er gebeurd is in haar tot dan toe onschuldige leventje. Een strijd die het hele gezin dreigt te verscheuren.

Gisteravond heb ik deze film gezien, met een 15e jarige puber in huis en zoveel verhalen over het internet wilde ik deze film wel eens zien.
Het was een hele boeiende en intrigerende film. Het gebeuren op zich was vreselijk maar de rol van de vader was zo mooi om te zien.
Hoe hij zijn dochter had willen beschermen, hoe hij had gehoopt dat ze bij hem was gekomen.

Schokkend ook hoe mensen te werk gaan om jonge mensen aan zich te binden, waar ze gebruik van maken , vreselijk. Het gaf ook een beeld hoe makkelijk je iemand anders kan zijn op internet. En hoe goed je je kind ook waarschuwt of opvoedt, het lijkt wel alsof je ze hier niet tegen kan beschermen en alleen maar hopen dat ze het goede doen.
Ik was er erg van onder de indruk

8 thoughts on “Trust

  1. Toen ik die leeftijd had (15 jaar ongeveer) kreeg ik van mijn ouders een boek met een vergelijkbaar verhaal voor mijn verjaardag, Katie.com heette het. Nou ben ik erg van het lezen, en zie ik al snel alles voor me als ik lees, dus dat boek heeft diepe indruk gemaakt!

    Like

  2. Internet kan erg gevaarlijk zijn. Ik ben erg naïf en geloof in het goede van de mens.

    Maar mensen zijn niet altijd de personen die ze beweren te zijn, helaas…..

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

