Vriendje/vakantiedag 1


Mag M hier spelen? De jongste kijkt mij trouwhartig aan. M is 11 en we vinden het hier thuis een genieperd.
Hij probeert altijd dingen te doen die hij vast thuis ook niet mag en hier doet hij ze wel. Met een schuin oog kijkt hij naar mij wat ik ervan vind en doet dan net of hij niet gedaan heeft.

Maar ik zou mezelf niet zijn om M een kans te geven en de jongste te laten spelen.
Na 5 minuten ligt er een felbegeerd pokemonkaartje in het water. Ik vraag waarom hij dat doet, hij realiseert zich toch wel dat dat niet kan.
Schuldbewust kijkt hij mij aan. Ik zal het niet weer doen belooft hij.
Na 10 minuten zet hij de muziek op zijn mobiel knetterhard aan, ik schud nee naar de jongste die netjes zegt dat het niet mag. M negeert de jongste en zet hem nog harder.
Wederom verzoek ik de jongen dit te laten.
Mijn geduld begint toch wel aardig op te raken.

Mogen wij op de wii? Dat mag, na 5 minuten komt de jongste huilend bij mij M heeft hem stiekem geknepen. Een kort pedaogisch gesprekje.
Trampoline springen, M probeert de jongste iedere keer te laten vallen, zeer te doen en zichzelf eruit te draaien

Om drie uur heb ik er genoeg van, ik kondig aan dat we bezoek krijgen en dat ik wil dat hij naar huis gaat. Inmiddels zet de middelste thee en laat de jongste en mij bij haar aan de tafel zitten. Uitblazen….

Een gesprek met de jongste over leeftijdsverschil, over aardige jongens en over spelen ten koste van alles. Hij kijkt mij nadenkend aan, jij bent goed hoor zegt ie dan, jij kan zomaar iets zeggen wat niet waar is en dan gaat iemand naar huis.
Ai…betrapt op een leugen. Wederom een gesprek over leugentjes , wat wel en niet kan.En dat ik het moeilijk vind om recht in iemands gezicht te zeggen dat ik hem niet aardig vind.

Meneer Williams arriveert en ik verzucht, ik hoop niet dat dit zo 6 weken doorgaat.
Hij moet er vreselijk om lachen en troost mij dat dit niet het geval zal zijn.

Morgen gaan we naar vrienden die zitten in Cochem , twee dagen logeren, die hebben twee zonen, vriendjes van de jongste vanaf hun geboorte , pff :-).Zijn we toch al weer twee dagen verder en zei de middelste donderdag is uitrustdag 😉

9 thoughts on “Vriendje/vakantiedag 1

  1. O irritant zo'n gozertje… Zo lastig ook dat je eigen zoon daar dan wel mee spelen wil en uiteindelijk het onderspit delft… ook weer leerzaam misschien, maar slecht voor het moederhart. De rest van de vakantie gaat vast beter! Veel plezier…

    Like

  2. Oh wat vervelend zeg, zo'n jongen. Ik denk dat ik hem naar huis had gestuurd met de opmerking dat hij maar een keer terug moet komen als hij zich wel weet te gedragen. Echt, dat zou ik gedaan hebben.

    Like

Geef een reactie

