Vriendschap


Ze was de eerste vriendin van mijn toen net exman en zij zorgde voor mijn dochters als ze bij hem waren. Ik vond dat erg moeilijk, net een scheiding achter de rug en dan ook nog eens om de week een hele week mijn toen 7 jarige en 3 jarige dochter missen.
Het was niet makkelijk. Zij werd voorgesteld als een soort trofee aan mij, met de boodschap dat hij het uitstekend zonder mij kon.
De meisjes hingen gelijk aan haar omdat ze zo vreselijk lief was, ik zag gelijk al veel te lief voor mijn ex.
Mijn ex gaf al snel te kennen, dat hij haar ook lief vond maar iets anders zocht in een vrouw.

We kwamen elkaar tegen op een terrasje en schoven aan, aarzelend begonnen we het gesprek maar als snel bleken we op 1 lijn te zitten.
Ze was stapelgek op mijn dochters en die op haar. Maar mijn ex…al gauw werd ze aan de kant gezet door hem.
En ze belde mij , of ze een keer een kop thee mocht komen drinken, want ze miste de meisjes en die haar.
Ze werd bewonderd door de meisjes om haar mooie nagels, haar lange haar, haar altijd luisterend oor.

Ik leerde haar kennen als een onzekere vrouw, die bevestiging zocht in de liefde en in het leven. Maar wat hadden we het altijd gezellig. Als we gingen praten dan bleven we praten.
Mijn ex zakte naar de achtergrond en ze kreeg een aantal relaties en ik hielp met raad en daad en soms mijn te snelle commentaar.

Toen Meneer Williams en ik trouwde was ze mijn getuige en ze was na de familie de eerste die de jongste vasthield en mij toevertrouwde dat ze zo graag een eigen gezin wilde.

Zeven jaar geleden leerde ze hem kennen. Veel jonger dan haar en ze wist het zo niet allemaal met hem. Maar hij was een leuke vent die helemaal voor haar ging.
Een jaar later trouwden ze , met een dikke buik en inmiddels is hun dochter bijna 6.

Ze is na 13 jaar mijn steun en toeverlaat, de meisjes zijn nog steeds stapeldol op haar, en de jongste is helemaal weg van haar dochter. Hoe stoer hij het ook zegt dat hij meisjes stom vindt.
Onze mannen zijn even oud en kunnen het uitstekend met elkaar vinden.

Vanmiddag hebben we de hele middag in een speelhal gezeten met de kinderen, uitgebreid kletsen, lachen om van alles, toch serieuze dingen vertellen, we zijn nog lang niet uitgepraat.
Ik zeg altijd tegen haar het beste van mijn ex zijn de meisjes en zij 😉

10 thoughts on “Vriendschap

Geef een reactie

