Lever onderzoek


Eigenlijk dacht ik toen de resultaten van het bloed terug kwamen twee weken geleden, valt wel mee.
Ze waren niet goed, ik moest gelijk weer geprikt worden en de dokter wilde persoonlijk met mij praten over de resultaten.
Niet goed, oordeelde hij. Ik werd boos, hij en ik hebben geen geweldige relatie en ik werd zo super boos op hem, onterecht hoor.
Ik verweet hem dat het zo goed met mij ging en hij roet in het eten gooide omdat mijn leverwaardes niet goed zijn.
Vond hem onaardig, en hij maakte mij bang. Ik gooide alles op zijn bord, de laatste drie sukkeljaren, de tijd in het revalidatieoord, de immens verlate diagnose van de ADHD en nu ging hij mij vertellen dat mijn leverwaardes niet goed waren.

Met een verwijsbrief voor de echo, een ietwat onthutste arts en een aangedane Meneer Williams verliet ik huilend zijn kamer.
Ik was niet net zo als de geliefde collega die ook ineens last had van zijn lever en binnen 14 dagen overleden was. Ik was Mevrouw Williams en die komt altijd weer op haar pootjes terecht.

Boos ging ik een gebakje eten bij mijn moeder, stortte daar ook mijn hart uit en zei boos en ik ga niet naar de echo.
Meneer Williams en mijn moeder waren redelijk , altijd vervelend als mensen redelijk zijn op zulke momenten. Drongen aan op de echo, was vast niets en ik moest weer brullen.
Weet je nog toen ze mijn schildklier nakeken, is vast ook niets zeiden ze toen en toen zaten er toch kwaadaardige cellen in en moest ik geopereerd worden.

Morgenochtend om 8 uur lig ik er, gaan ze kijken naar mijn lever en ik wil eigenlijk niet , ik wil het niet weten maar ik vind dat ik het verplicht ben.
Naar iedereen van wie ik houd, die zo vreselijk belangrijk voor mij zijn en die zo van mij houden.
En vooral naar mezelf, want ik wil ongelijk krijgen, ik wil dat ze zeggen , prachtige lever mevrouw, kunt u nog jaren mee door!

13 thoughts on “Lever onderzoek

  1. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Wat zul je geschrokken zijn.
    Maar je bent Mevrouw Williams en niemand anders. En je hebt lieve mensen om je heen, die bezorgd zijn.
    Alles komt op zijn pootjes terecht, let maar op.

    Heel veel sterkte morgen. Mijn gedachten zijn bij je.

    Liefs en een knuffel, Frederique

    Like

  2. Poehee. Balen, en best begrijpelijk dat je boos en bamg bent. Dapper ook om dat hier zo op te schrijven. Ik wens je veel sterkte morgen en zeker ook een lever waar je nog minimaal 50 jaar mee vooruit kunt.

    Like

Geef een reactie

