Wanneer bloeien de hortensia’s mooi?

Zondag stond er op de flow kalender dat iemand een hekel had aan wind, totdat er iemand kwam en die zei weet je als je nu bedenkt dat de wind alle nare gedachten uit je hoofd blazen? Sindsdien hield ze meer van de wind.

Ik heb altijd van de wind gehouden, het kan mij niet hard genoeg waaien.

Het zal wel komen omdat ik vaak vervelende gedachten in mijn hoofd heb.

Nu gaan ze over mijn gezondheid, de huisarts belde mij gisteren, een beetje aarzelend, een beetje verlegen zelfs voelde het. De lever is niet goed, er moet uitgebreid naar gekeken worden door de internist. En uiteraard had ik nog een bonus, de enige eierstok die ik nog heb en die er onder ligt is sterk vergroot en zal door de gynaecologe beoordeeld worden.

Er werden voorzichtig vragen gesteld waarom de andere eierstok ooit verwijderd was, de baarmoeder, wat er was gebeurd in de schildklier en iedere keer hield ik mijn adem in als hij praatte of een vraag stelde. Want ergens dacht ik dit is niet waar, dit ben ik niet. Jij bent verkeerd verbonden.

En we hingen op, nadat ik nog had aangedrongen op een afspraak met mijn eigen gynaecologe, de liefste vrouw ter wereld als het gaat om artsen.

Ik zag haar weer zitten en al haar gesprekken, haar gedrevenheid en liefde voor het vak. Met tegenover haar een patiënt die eigenlijk nooit meer patiënt wilde zijn.

De gedachten gingen aan de haal, de angst werd boosheid, werd onmetelijk verdriet, zoveel verdriet dat ik alleen maar kon huilen en boos zijn naar iedereen die ik lief heb.

Muziek gedownload, mp3 speler volgeladen, hond meegenomen naar het bos, of hij mijn verdriet voelde maar hij liep steeds strak tegen mij aan, terwijl hij anders altijd erg geniet van rennen in het bos.

Huilend belde ik mijn vriendin op en zei tegen haar wanneer kan ik nu eens tegen je zeggen, vandaag is er niets, alleen mijn hortensia’s bloeien erg mooi.

Ze was lief en troostend en zei dat het wel kwam en ik snikte en zei dat ze dat al jaren zei, en ze gaf mij gelijk maar echt zei ze er komt een dag dat ik bij je zit met allemaal problemen en jij aangeeft dat je hortensia’s mooi bloeien.

En haal ik troost uit Cher haar woorden! En uit al jullie vreselijke lieve reacties!

16 thoughts on “Wanneer bloeien de hortensia’s mooi?

  1. Gooi je angst en woede eruit en laat je troosten door iedereen die van je houdt. Go with the flow, wat de onderzoeken betreft. En we hebben zeker het laatste nog niet van je gezien!

    Like

  2. “Een mens lijdt het het meest, door het lijden wat hij vreest, dan wat God te dragen geeft”.

    Dat zinnetje zei mijn Oma altijd en is zo waar!

    Ik maak mij snel druk. Denk altijd het ergste. En uiteindelijk valt het mee. Maar een mens is ook sterker dan hij/zij zelf denkt. Als het nodig is komen er oerkrachten naar boven.

    Je bent een sterke vrouw, omringd met de liefde van je gezin. Samen kunnen jullie de hele wereld aan.

    Heel veel sterkte…..

    Liefs en een dikke knuffel, Frederique

    Like

  3. Was vanmorgen niet thuis en ben zo blij dat je een blog gemaakt hebt. Sinds gistermiddag ben je niet uit m'n gedachten geweest. 'k Heb het eerder gezegd, je bent een sterke vrouw en hebt vaker voor hete vuren gestaan. Ook hier kom je weer doorheen.Veel liefs uit Vlaanderen.

    Like

  4. Wees even niet sterk en laat je gevoel toe , ook al is het negatief gevoel , of woede , kwaad zijn , gefrustreerd , bang , boos … het zijn gevoelens die ook een plaats moeten krijgen , hou ze niet in je … laat ze toe en ze zullen plaats maken voor kracht en moed .
    Liefs … Marion

    Like

  5. Heel veel sterkte. Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde bericht gekregen, geheel onverwacht. Misschien klinkt het raar, maar sindsdien geniet ik zo van het leven, van kleine dingen, van de natuur, van de mensen om mij heen, van zo ontzettend veel. En dat wens ik jou toe. Geef de moed niet op. Er is zoveel mogelijk tegenwoordig. Heel veel liefs. Ik denk aan je.

    Like

Geef een reactie

