Voor en nadelen



Gisteravond zat ik bij mijn moeder, we waren samen een haakpatroon aan het vertalen. Ik vertaalde uit het engels en zij haakte wat ik zei. Mijn moeder is een haakster pur sang , maar geen vertaalster 😉

Toen ik tegen een probleem aan liep in het patroon bedacht ik mij dat ik op twitter een heleboel haaksters had zitten en stelde de vraag.

Binnen 2 minuten was ik er uit.

Wat ontzettend handig is dat twitter zeg, zei mijn moeder. Ondertussen stroomde via twitter de hulp binnen , anderen waren benieuwd naar wat we deden.

Ik legde uit wat twitter was en ze vond het heel handig.

Je weet zei ze tegen mij dat ik een hekel heb aan al dit soort dingen maar dit is wel handig.

Dat klopt zei ik , maar helaas hebben dit soort dingen ook hun nadelen.

Ik heb nog steeds een hyves lopen die ik eigenlijk uit luiheid nog niet heb verwijderd en ik zag via een blog een patroon wat vertaald stond op hyves.

Ik schakelde door naar mijn hyves en las op mijn homepage een bericht van de neef van Meneer Williams.

De neef is ruim 2 jaar geleden gescheiden en heeft sinds een half jaar een nieuwe vriendin. Alle ins en outs weten we via het net. Ieder zijn ding zeg ik dan maar.

Maar gisterochtend stond er een bericht op waar ik mij vreselijk aan ergerde en ik gelijk dacht zie je wel al die sociale netwerken zijn gewoon niet goed.

Ik zal u de details besparen van de vloekwoorden, uitlatingen over zijn exvrouw in allerlei bewoordingen maar het was schandalig.

Ze had een brief gestuurd via een advocaat en al zijn grieven daarover gooide hij op de hyves. Maar toen stonden daar de reacties onder, die waren ook niet te zuinig over haar.

Ik vertelde dit mijn moeder die zich vertrouwelijk vooroverboog, wat een rare familie is dat toch ;-). Het grappige was dat dat dezelfde woorden waren die Meneer Williams had gebruikt.

Rare familie of niet ik vind niet dat je daar het net voor moet gebruiken. Ik denk zelfs dat de ex-vrouw het tegen hem kan gebruiken dus het is ook niet handig om te doen. En het allerergste vind ik wel het voorbij gaan aan alle normen en waarden.

Want die blijven gelden voor mij, ook op het net.

6 thoughts on “Voor en nadelen

Geef een reactie

