Benijdenswaardig



Vanmorgen bracht ik de jongste naar de speeltuin. De hele week kan hij daar hutten bouwen, klimmen, klauteren, noem maar op. Hij vindt het fantastisch en ik ook ;-).

Aan het eind van de week gaan ze zelfs een dagje naar een pretpark hier in de buurt, wat hij helemaal super vindt.

Daarvoor moet hij wel elke dag geweest zijn en houden de dames ook een uitgebreide administratie bij.

Drie dames op een rij, twee registeren de kinderen en 1 registreert het geld voor wat lekkers.

En deze dame benijdde ik vanmorgen zo, het was zo ontzettend druk dat ik er zelfs met de medicijnen op benauwd van kreeg.Maar zij zat er heel relaxed bij en luisterde naar iedereen, nam alle tijd voor iedereen.

Er kwam een moeder bij haar iets vertellen en zij leunde eens relaxed achterover om te luisteren en haar van goede raad te voorzien. De rij groeide en groeide maar je kon haar de bout niet haggelen ;-).

Ik kan dat benijden in mensen, die zich nergens van de wijs lijken te brengen. Ik zou helemaal hyper worden, die hele rij voor mij, een moeder die nog eens aandacht vraagt, naast mij nog twee dames met een soort administratie waar ik dan op zou letten omdat ik een super controlfreak ben ;-).

Toen ze klaar was met de moeder ging ze weer verder met haar rij, en toen ik aan de beurt was , vroeg ik haar of ze het niet druk vond (kan ik niet laten he;-)en ze keek mij heel relaxed aan, gezellig toch. Heb ik wat te doen , maak gezellig een praatje en we hebben toch alle tijd hier. Zo die jongen is van jou, leuk , druk manneke he, mag graag overal op letten en houd overal een oogje op.

Ik slikte even en zei voorzichtig ach ja we lijken wel wat op elkaar. Ze moest vreselijk lachen en nam het geld aan. Ik snelde uit de rij maar dacht wel na over haar houding.

Zo relaxed, het was ook niet irritant maar meer benijdenswaardig, ik zal eens oefenen thuis, ik word al kriegel als ik sta te strijken , en iedereen wil zijn verhaal vertellen en de telefoon gaat en onderwijl popt er een bericht op mijn mobiel op en….u ziet het wel, u zult mij nooit achter zo’n dergelijke kraam zien zitten.

Meneer Williams moet altijd lachen en zegt dan heel lief “jij hebt andere kwaliteiten”.

Daar zullen we het dan maar op houden!

12 thoughts on “Benijdenswaardig

  1. Ook ik ben zo'n heetgebakerd mens en heb in no-time “het zweet op m'n bovenlip”. Heel irritant vind ik zelf, maar ik vrees dat het ingebakken zit en er niets aan te doen is.
    Lief van meneer Williams!

    Like

  2. Leuk ook hoe je je eigen eigenschappen (de goede en de minder goede) soms bij je kinderen terugziet he. Zo simpel te begrijpen omdat het zo herkenbaar is…. en soms ook weer helemaal niet. Gelukkig zijn het geen kopietjes van hun ouders.

    Like

  3. Ik heb geen problemen met lange rijen en drukte. Dat is maar goed ook heb jaren in een erg drukke winkel gewerkt en ook in mijn huidige werk kan ik niet in de stress schieten.

    Like

Geef een reactie

