Volgende stap


Deze week is er eentje van grote beslissingen lijkt het wel, gisten ben ik naar de arbeidsdeskundige geweest en na een half jaar van wikken en wegen heb ik besloten niet meer terug te gaan voor de klas.
Ik vind het zonder meer nog een ontzettend leuk vak, en zal het contact met de kinderen vast heel erg gaan missen maar ik heb gekozen voor mezelf.

Ik gaf regelmatig in de therapie aan dat ik uitgezorgd was, dat bedoelde ik niet naar de mensen om mij heen maar meer in zijn algemeen. Anders ziet u mij ineens in gedachten met een rugzak op het huis verlaten om de wijde wereld te verkennen 😉
Nee, ik ben dol op mijn gezin en langzaam beginnen de jongen groot te worden, eentje is er al uitgevliederd en nummer 2 is al heel zelfstandig, nr 3 eigenlijk ook wel maar qua zorgen voor, ben ik er nog een hele tijd voor hem.

Ik heb, zonder in details te treden, vanaf kinds af aan gezorgd. En dat brak mij zo enorm op, en wilde iets anders. Het zorgen voor was ook een soort bescherming waar ik mij achter verstopte. Ik had altijd wel een reden om iets niet te doen want ik moest zorgen voor…vult u maar in.

De arbeidsdeskundige en ik hebben gisteren een heel goed gesprek gehad. Over mogelijkheden, onmogelijkheden over wie ik ben, wat ik kan, wat ik wil en uiteraard wat mogelijk is.
Er gaat nu een traject gestart worden om uit te zoeken welke richting ik op kan en wat ik daar nog voor nodig heb.
En dat is heel spannend, het voelt als een tweede kans, als een hele goede stap.

Toch had ik tranen in mijn ogen toen hij mijn personeelsdossier doornam. “Weet u hoe ze hier over u denken?” Ik zette mij schrap , was bang dat mijn ziek zijn werd genoemd en hij vertelde hoe tevreden ze waren, hoe ik zo goed met de kinderen omging, zo goed de klassen aan kon en dat ze het zo jammer vonden dat ik het onderwijs ga verlaten na 10 jaar.
Toen twijfelde ik even maar nee, ik wist het toch zeker, mijn bestemming ligt ergens anders, en daar mocht ik van dromen vertelde de arbeidsdeskundige en de personeelsfunctionaris.

Het voelt goed, de gedachte geeft energie en richting aan mijn gevoel of de beslissing juist is.
Gisteravond liep ik met de hond te wandelen, uitgerust gevoel, voldaan gevoel, en een soort verwachtingsvol gevoel.
Ooit zei een vriendin, toen ik een keuze moest maken, in je hart weet je het al lang, maar het uitspreken duurt wat langer. En ze had gelijk!

16 thoughts on “Volgende stap

  1. Fijn voor je dat je de keuze gemaakt hebt…je vriendin had gelijk.
    Ook al vind je iets zo leuk, het moet niet ten koste van jezelf gaan.KNAP van je.

    En wat betreft de cruise…ik ben zwaarder terug gekomen, van het vele eten wat ze daar hebben. We hadden een kalme zee, behalve de laatste dag, (toen heeft het hier ook zo gewaaid,) toen was ik ook ziek, dus ik ben ook niet geschikt om cruises te maken….

    Deze was leuk om eens te doen,heb geluk gehad met die kalme zee, maar durf nu ook geen andere meer te doen, omdat ik weet dat ik ondanks die tabletjes toch ziek wordt bij een ruwere zee.

    Like

  2. dat zorgen voor en dat op een gegeven moment de koek op is, herken ik absoluut. Ik zie mijzelf ook nog wel eens een niet-verzorgend beroep gaan doen. Later, ooit.

    Goed dat je kiest voor jezelf!

    PS: stuurde je gisteren dat ik je e-mailadres kwijt ben… Zou je mij svp een berichtje willen sturen? Thanks! S.

    Like

  3. Tja, moeilijk, afscheid nemen, zeker als het zo goed ging en je het leuk vindt. Maar nu iets heel nieuws, dat is toch ook mooi en spannend en geeft nieuwe energie denk ik.
    En wat je zegt, eigenlijk diep in je hart ben je daar ook aan toe. Ben heel benieuwd! Succes!

    Like

  4. Mooi verwoord, dit is echt een intern besluit, zoals je het beschrijft.
    Leuk dat je een kijkje hebt genomen op m'n blog en dank voor je berichtjes! We gaan elkaar vast vaker treffen hier op het www (:

    Like

Geef een reactie

