Binnen!!!!


Als enorme fans verslinden en verslonden wij de Dolfje Weerwolf boeken van Paul van Loon.We zijn hier enorm verzot op Dolfje, een jongetje wat bij volle maan ineens drie dagen weerwolf is.
Op zijn adoptievader die ook vreemd is met zijn olifantentheemuts en kamerjas, op moeder die als een dolle in haar auto rondrijdt om iedereen te redden , op Leo de neef van Dolfje die zo mooi alle woorden verhaspelt.
We zijn gewoon superfans!

Helaas lazen wij enkele weken geleden de laatste dolfje uit, en waren wat verdrietig.
Wat zullen we doen vroeg ik aan de jongste? We beginnen gewoon opnieuw zei hij, dus we begonnen opnieuw totdat ik ineens er achter kwam dat er een nieuwe dolfje in de maak was!
Enthousiast vertelde ik de jongste dat het boek er aan kwam. We waren door het dolle heen en konden het in de voorverkoop bestellen.
De verwachte binnenkomst datum was 1 oktober en daar konden wij mee leven (we moesten wel ;-).

Vanmorgen gingen we de uitslag halen van de dyslexietest en voordat ik wegging keek ik even naar de mail…las ik het goed, was gisteren het boek van dolfje op de bus gedaan…en jawel, vanmiddag bracht de postbode Superdolfje!!

Vanavond ga ik het jongetje wat een matige leesdyslexie heeft en een zware spellingdyslexie weer lekker voorlezen.
Uit Superdolfje, want hij is een supervent, ondanks de dyslexie heeft hij toch alles tot nu toe heel goed gedaan!!

6 thoughts on “Binnen!!!!

  1. Paul van Loon is een erg goede schrijver. Ik ken de boeken niet, maar zo te lezen genieten jullie er geweldig van. Is er al een behandelplan voor de dyslexie of doen ze daar niet aan op de school?

    Like

Geef een reactie

