De huisarts


Beste baas,

Zoals u weet heb ik mij 2 weken geleden ziek gemeld met een door de telefoon door de doktersassistent geconstateerde griep. Omdat ik al een week met deze klachten liep en mijn vrouw aandrong omdat ik veel koorts had en veel pijn in mijn gezicht heb ik gebeld.
Inmiddels zijn we vier weken verder en heb ik vanmorgen een afspraak gekregen bij mijn huisarts. De huisarts constateerde een bijholte en voorholte ontsteking en zei dat het vanzelf overging.
Beste baas, u begrijpt het wel, ik ben nog wel even onder de pannen want het blijft nogal vastzitten.
Gelukkig heb ik aangedrongen bij de huisarts op een antibiotica kuur, die hij met pijn en moeite voorschreef met de begeleidende woorden , nou je zit hier toch dan moet het maar!
Ik wilde u nog bedanken voor de assertiviteits cursus die ik onlangs voor het werk heb gevolgd. Die komt namelijk erg goed van pas bij deze huisarts.
Het is dat mijn vrouw van zichzelf assertief is want bij deze huisarts moeten wij toch met sterke argumenten komen.

Eigenlijk mogen wij blij zijn als wij aan het woord komen want naast zijn uiterlijk wat er altijd gelikt uitziet hoort hij zichzelf graag praten.
We gaan nu steevast met z’n tweeën, dit is nodig want ik moet regelmatig mijn vrouw in bedwang houden als de huisarts weer over de schreef gaat in zijn uitlatingen en zij hem over het bureau wil trekken.

Wij reden afgelopen zaterdag in de stad op een rotonde, en zonder voorrang te verlenen vloog er een porsche cabrio voor ons de weg op met aan het stuur de huisarts met wapperende haren. Helaas heb ik de bekleding van de auto aan de bijrijders kant moeten vervangen want uit woede heeft mijn vrouw deze er af gekrabd.

Ik hoop dat de antibioticakuur aanslaat en ik beloof u we stappen gelijk over naar de andere huisarts. We zijn al bij hem op kennismakingsbezoek geweest en de situatie voorgelegd. Het is een totaal andere man en we hopen dat het bezoek aan de huisarts nu geen stress meer zal opleveren.

vriendelijke groet Meneer Williams (ook van zijn vrouw hoor)

9 thoughts on “De huisarts

  1. Ohhh…. wat herkenbaar. Voor het eerst in 30 jaar, zolang ik hier woon, ben ik blij met mijn huisarts. Een geweldige vrouw. Neemt je serieus en pakt het goed aan. Gelijk dingen uitsluiten en onderzoek laten doen.

    Dat is wel anders gewest. Ik kon ook de huisarts achter zijn bureau vandaan trekken.Goed dat jullie overstappen.

    Liefs Frederique

    Like

Geef een reactie

