Afvallen


Vanaf mijn puberteit worstel ik al met mijn lijn, eerst was die goed, maar ja er moest uiteraard wat af want iedereen was recht en ik had/heb heupen en borsten.
Dus hup lijnen, en dan viel ik af en dan was ik weer even blij, at ik weer gewoon , kwam ik weer aan.

En toen kwamen mijn kinderen, met gemak kwam ik in de dameszwangerschappen 30 kilo aan, ik ging scheiden en hup ik viel weer heel veel af.
Ik kwam Meneer Williams tegen, die zo geweldig kan koken en er kwam 25 kilo aan, nog eens 12 erbij in een zwangerschap en er ging eens weer wat af.
Toen braken de zwarte jaren aan na de baarmoederverwijdering en kwam ik 20 kilo weer aan en toen stond het stil.
Ik deed wel eens een flauwe poging maar het lukte niet meer, geen interesse meer voor het lijf, het kostte mij te veel moeite.

In de therapie in het revalidatieoord bedacht ik mij dat ik het goed vond, ik was te zwaar maar wel een leuk mens dus ik legde mij erbij neer.
Acceptatie van mijzelf ook al dacht ik wel eens stiekem , ik zou wel graag eens wat minder willen wegen.

Sinds juli slik de medicijnen voor de adhd die als bijwerking hebben dat je afvalt. Ik moest er om lachen omdat ik gelijk al zei iedereen valt er vanaf behalve ik.
Bij het laatste bezoek was ik 3 kilo kwijt en inmiddels zakt mijn broek mij steeds af. Een maat kleiner kan ik al aan en af en toe kijk ik in de spiegel en denk he, een slankere dame kijkt mij aan.

Gistermiddag had ik een jurkje aan met een legging, en ik liep met de jongste mee naar de speeltuin , onderwijl hijste ik voortdurend aan de legging.
Op de terugweg moest ik regelmatig hijsen en toen ik thuiskwam zakte de legging mij spontaan helemaal af….
Ik mopperde tegen Meneer Williams dat de legging afzakte en pruttel pruttel, zo hield ik toch geen kleding meer over!
Meneer Williams moest vreselijk lachen, mens je valt enorm af , je hebt het zelf niet eens in de gaten en echt waar..6 kilo minder ben ik nu.
Ik zie er anders uit, vanmorgen zeiden ze op school, het gaat wel hard he..terwijl ik dat niet eens voel of merk!

En het geheim..is er niet, ik eet gewoon, gezond,snoep, drinken mag ik niet met de medicijnen en ik slik de medicatie…verder doe ik niets bijzonders …misschien dat half uurtje aquajoggen wat ik tegenwoordig doe 😉
Meneer Williams heeft al een berekening gemaakt hoeveel ik over een half jaar zou wegen als ik in dit tempo doorga en zegt zorgelijk dat gaat wel snel en ik denk , het is wel goed!

8 thoughts on “Afvallen

Geef een reactie

