Duidelijk verschil


Hai, hoe is het met je?
Valt tegen, hoorde gisteren van drie mensen dat ze kanker hebben.
He dat is nu naar, ik voel mij een stuk beter dan gisteren.
Ja, fijn voor je, maar deze mensen he..ik vind het zo erg.
Snap ik, maar ja, je kan er weinig aan doen, er zijn als ze je nodig hebben.
Dat ben ik altijd hoor (inmiddels erg bitse toon)
Gelukkig voel ik mij wat beter, ga denk ik zo wat binnenklussen doen, en ik heb een heel leuk pakket gekregen van iemand die hetzelfde heeft wat ik ook heb, staat niet in relatie het pakket en de ziekte maar vond het zo toevallig.
Ja…leuk voor je
Maar deze mensen met kanker zijn echt ziek hoor
……
Ik wens je nog een fijne dag (uiteraard ga ik niet de discussie met je aan).

Gelukkig is het vandaag een zonnige dag achter de rolluiken, en is het vanavond patatavond en film kijken met mijn kinders en man.
Ik heb een prachtig pakket gekregen met hele mooie gehaakte spullen erin, ik kreeg van iemand anders nog een mooi boek met een gehaakte bloem.
Het is eigenlijk een hele goede dag voor mij en toch steekt het gesprek.

Zo lang als ik ziek ben laat deze persoon mij heel fijntjes weten dat er toch een duidelijk verschil zit in ziek zijn en ziek zijn.
Ik behoor volgens deze persoon niet tot de groep van mensen die een chronische ziekte heeft. Ik ben iemand die het niet goed doet in haar leven, ik moet iedere keer weer duidelijk op het verschil worden gedrukt.
Eigenlijk zou ik deze persoon willen verwijderen, of een labeltje opplakken “niet leuk”.

Maar de dag is te leuk om door deze persoon te laten verpesten, en dat doe ik dus ook niet.

9 thoughts on “Duidelijk verschil

  1. Je hebt groot gelijk. Ziektes zijn niet met elkaar te vergelijken. Deze persoon verdient niet eens een labeltje. Probeer er met een grote boog omheen te lopen.
    Je hebt vandaag hetzelfde plaatje als mammalien. Toeval of niet?
    Fijn weekend.

    Like

  2. Er zijn altijd mensen baas boven baas ….. zij vinden altijd iets erger, groter, mooier, beter, slechter …. maar daar zit jij niet op te wachten. Neem die grote boog maar 😉

    Like

Geef een reactie

