60 jaar tv


Gisteravond werd er reclame gemaakt voor het kiezen van het leukste programma van de afgelopen 60 jaar. Door meneer de uil van de fabeltjeskrant.
Ik verviel gelijk in een bui van nostalgie want de fabeltjeskrant vond ik altijd ontzettend leuk en ik begreep mijn ouders ook omdat er vaak onderliggende grapjes inzaten die kinderoren voorbij gaan maar wel leuk zijn voor ouders.

Ik keek welke programma’s er genomineerd waren en kon eigenlijk niet kiezen, wat een boel leuke programma’s zijn er toch geweest.
Heb ik vroeger niet elke week vreselijke gelachen om van Kooten en de Bie, en volg ik Wim de Bie nog steeds op twitter. Ik moet vreselijk om zijn tweets lachen en krijg dan nog een beetje nostalgie gevoel terug.
Trouwens kent u nog die ethica die Wim de bie altijd nadeed?
In de zaak van tristan van der vlis werd steeds iemand van de ggz opgeroepen om te praten en iedere keer als ik haar zag dacht ik ,dat is Memien Holboog.

Gisteravond keek ik ook tv, eerst een programma wat obese heet. Het ging deze keer over een man die 269 kilo woog en 154 kilo ging afvallen in bijna een jaar tijd. Hij werd gevolgd in zijn zware strijd. Ik vond het een enorme prestatie en ook heel knap dat de man dit voor de camera’s deed.
Hij praatte heel openhartig over het mislukken van zijn huwelijk, zijn ex-vrouw kwam aan het woord en vrienden.
Toch bleek hij door te slaan, hij ging ineens elke dag sporten, in weer en wind en kreeg van iedereen te horen dat het wel heel snel ging. Hij leek wel hyper, en toen een ontmoeting met de ex-vrouw.
Wat zal ik zeggen, respect voor de afvalrace, maar de overige onderdelen hadden er voor mij uitgemogen.

Ik schakelde later door naar een programma met de pakkende titel mijn vader is zwanger. Het ging over transgenders die nog niet helemaal waren wie ze wilde zijn en een ervan had een kind gekregen en ging voor een tweede zwangerschap.
Ze hadden al twee zoon’s geadopteerd waarvan eentje met asperger. We keken er naar met open mond. Meneer Williams zei nog , dan heb je al zoveel op je pad en dan ook nog dit er allemaal bij.
De beide heren konden trouwens zo in het vorige programma 😉

Ik mis van Kooten en de Bie, ik mis Jiskefet en soms ook wel de fabeltjeskrant,ik hoef niet zo nodig diep in een ander zijn leven.
Is dat mijn ogen sluiten? Ik weet het niet, ik vind sommige dingen niet nodig om te zien. De emoties van andere mensen zo op mijn bord, (of op mijn haakwerk).
En uiteraard er zit een knop op mijn tv, en die gebruik ik ook regelmatig.

Maar als dit het vooruitzicht is voor de volgende 60 jaar, dan weet ik niet of ik mijn abonnement houd.
Wie weet gaan de programmamakers ook nog in de retro stijl. Net als de mode en de hobbies, het leven.
Een nieuw idee, retro tv en roept u maar , wat wilt u zien op retro tv?

7 thoughts on “60 jaar tv

  1. Ik kijk ook vooral publieke omroep (ned 3) en natgeo, history tv, dat soort kanalen, net weer iets smaakvoller dan die commerciele prut die jij noemt. Hoewel boerzoektvrouw en robinson enzo, daar smul ik wel van, en is net op het randje geloof ik….

    Van vroeger weet ik zo even niets, daar moet ik over nadenken…

    Like

  2. Dit oudere meisje denkt ook met weemoed terug aan van Kooten en de Bie op zondagavond. Doe mij maar Jacobse en van Es. Of juffrouw Jannie bij Jiskefet. Toen moesten we gewoon lachen. Heb overigens die hele zware meneer ook gezien. Niet mijn tv. Dan ga ik liever een blogje schrijven.

    Like

Geef een reactie

