Muts


En jawel hoor , daar was er weer een gisteravond bij Pauw en Witteman. Een dame die het weer zo goed weet voor haar geslacht.Uiteraard weer een boek bij geschreven,wat ze uitermate liep te verdedigen wat ik in haar plaats ook zou doen.
Alhoewel als ik haar was zou ik toch wel bang zijn voor wat rotte eieren naar mijn hoofd.

Haar definitie van de Nederlandse vrouw , naast de verwende prinses was muts.

Definitie van muts volgens Marianne; een vrouw die geen carriere ambieert; een vrouw met een webshop; een vrouw die slabbers breit of jurken in elkaar stikt en deze ook nog probeert te verkopen; een vrouw met een driekwartbroek aan; een vrouw die naar de libelle buitendag gaat; een vrouw die kofie haalt voor een ander; een vrouw met een bakfiets; vrouwen die tevreden zijn met hun leven zoals het is; vrouwen die zeggen dat ze gelukkig zijn…..Blijkbaar ben je geen muts (meer) als je je haar blondeert, je bril weggooit en lippenstift opdoet en opeens jezelf ‘doddig’ vindt, het bloeddorstige stuk is dan blijkbaar een boek schrijven waarin je miljoenen vrouwen beledigd (lees; ik kom voor mijn mening uit of; ik ben bloeddorstig) en flink van de toren blaast dat jij wél een carriere hebt opgebouwd (naar je eigen maatstaf dan.

En ja beste mevrouw Zwagerman, ook ik ben een muts, en vreselijke verwende prinssesenmuts om het maar helemaal goed te definiëren.
Ik heb een baantje in uw ogen, ik ben geen bloeddodige vrouw, ik draag vaak spijkerbroeken met makkelijke schoenen .
Ik heb mijn haar niet lang en blond, als ik werk hoop ik dat mijn collega’s mij op mijn kwaliteiten beoordelen en niet om mijn sexy jurkje wat trouwens in mijn werk ook erg onhandig zou zijn.
Ik ben dol op breien, haken , handwerken en ik lees elke week de libelle. U vindt mij regelmatig op leuke beurzen, vaak in het gezelschap van een dergelijke vriendin die ook onder uw definitie valt.

Beste Mevrouw Zwagerman, waarom …waarom moeten u en al die andere dames toch zo op andere vrouwen trappen en vooral veroordelen.Waarom laat u gewoon niet iedereen in haar waarde? Blijkbaar heeft u het nodig, om op anderen te staan om boven het maaiveld uit te komen.
Maar ach, een ding u houdt de gemoederen weer even bezig, en we hebben weer wat om te lachen thuis 😉

15 thoughts on “Muts

  1. Ik ben ook zo'n muts die zich kapot heeft zitten ergeren aan deze omhooggevallen doos… Alleen al hoe ze met een minachtende glimlach antwoordde dat ze (natuurlijk) geen kinderen en partner had… Bah. Zo'n boek zou geboycot moeten worden!!

    Like

  2. Ben ik weer even.Ik moest natuurlijk even gaan kijken .Zo'n tiep zou ik graag een schop onder haar arrogante kont geven .Bah En nu ga ik gewoon weer lekker verder een Muts te zijn en ervan te genieten.
    Groetjessss

    Like

  3. Nou dan ben ik een muts dus! Ha ha ha, doe mij dan maar een heksenpuntmuts, dat past goed bij mij.
    Weet je wat ik denk, dat deze dame eigenlijk bloed jaloers is, want diep in haar hart wil ze niets liever dan ook een MUTS zijn.

    Like

  4. Oooh wat verdedig jij ons weer heerlijk, dus een groot deel van de Nederlandse vrouwen is een must,omdat ze niet van die omhoog gevallen achterinde30 ers zijn…oooh wat moeten die veeel in gaan leveren.
    Ik vind dat nou net mutsen, want ze kunnen niet buiten luxe, kunnen niks, en nog eens niks..maar goed dat zoiets geen kinderen heeft..

    Like

  5. Ach….. dan ben ik een supermuts! Met driekwart broeken, koffie halend voor een ander, tevreden met mijn leventje en erg gelukkig.
    Idd tenenkrommend en erg lachwekkend!

    Liefs van een gelukkige muts, Frederique

    Like

  6. Eerst ging m'n bloed koken, maar naderhand had ik eigenlijk alleen maar medelijden met d'r…
    Ach iedereen z'n ding en ik.. ik zou voor geen goud met d'r willen ruilen!

    Helaas heb ik geen webwinkel, geen witte legging, draag ik geen crocs klompen naar school toe en heb geen bakfiets. Oh ja ik heb wel een baan, maar partime, waardoor ik m'n kind kan zien opgroeien en weet je: ik geniet ervan.

    Maak je allemaal niet zo druk, en trek het je niet aan!

    Liefs,

    Like

  7. Geweldig! Ik heb mij er als webwinkel ook aan geergerd, nog niet eens om mijzelf maar om de manier waarop ze praat over vrouwen die niet op topniveau werken, ik heb een reactie op het forum van P&W achtergelaten: http://pauwenwitteman.vara.nl/Gastenblog.1895.0.html?&tx_veguestbook_pi1%5Bpointer%5D=1&tx_ttnews%5Btt_news%5D=23744&tx_ttnews%5BbackPid%5D=1895&cHash=bf811126d58b0840dc931abddab5eacc mijn reactie staat ergens op pagina 2 onder de naam Door Jolanda.
    En het klopt dat je vandaag af en toe niet op de webwinkel kunt komen, er wordt groot onderhoud door mijnwebwinkel.nl gedaan, vanavond moet het weer als normaal zijn.

    Like

Geef een reactie

