Superdag


Het was een geweldige dag, alleen met de oudste op pad. Lang geleden, door allerlei oorzaken en nu weer eens lekker op pad.
De oudste en ik liggen qua humor op 1 lijn, we hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten het.
Op het station begon het al, we kwamen een stagiaire tegen, eentje die ouder is dan ik en nog “leuk” de opleiding doet en dan lekker blijft stage lopen. Eentje die ik voor geen goud in mijn klas zou willen hebben.
De stagiaire vroeg mij streng of ik niet moest werken vrijdag….dezelfde stagiaire waar wij maandag een bespreking over hadden dat ze niet zo kon zeggen , ik kom vandaag niet want ik heb een begrafenis..per sms.

In de trein zei de oudste gelijk, vreselijk mens ik zag het al mama, en dan die valse lach yeg..precies wat ik ook altijd denk als ik haar zie.
Maar uiteraard kon dat onze pret niet drukken.
In Amersfoort liep onze heerlijke lege eersteklas coupe helemaal vol en moesten we hutje mutje zitten tot Utrecht, maar ach dat is maar een klein stukje.
Al seinend met de ogen hadden we de grootste lol.

De beurs was geweldig en warm, vreselijk warm zelfs. Veel leuke dingen gekocht en toen was ik helemaal op.
Gelukkig had de oudste het ook gehad en besloten we naar huis te gaan.
Heerlijk op tijd zaten we in de trein…jaja dat dachten wij, onderweg gebeurde er een ongeluk en wij moesten over de achterhoek gaan reizen en bleven in Zutphen hangen.
Leuk plaatsje maar als je naar huis wil…gebeld met het thuisfront want we zaten toch echt vast. En dan is het superfijn een machinist als man te hebben, die belde wat rond, loodste ons naar Deventer en daar stond hij met onze eigen bolide , met versnaperingen en bracht ons naar huis.

Vandaag bracht ik meer slapend door, zo moe was ik. Kreeg ik vanmiddag een berichtje, superleuke dag mam, ik lig lekker in bed aan mijn werkstuk te schrijven, was doodmoe na gisteren.
Megaleuke dag, doen we gauw weer hebben we afgesproken, iets dichterbij en misschien wel als ze haar rijbewijs heeft 😉

8 thoughts on “Superdag

Geef een reactie

