Altijd beschikbaar


Ruim drie jaar klepper ik van zorg naar zorg, ik hoef niet bang te zijn, mijn premie haal ik er ruimschoots uit.
Maar ik ben zorgmoe, ik heb geen zin meer om iedere keer mijn verhaal te doen of te kijken of het nog beter gaat.
Het is zoals het is zei de psychologe in het revalidatie oord.

Ik aanvaard wie ik ben,tekortkomingen, pluspunten, noem maar op. I am who i am 😉
Gistermiddag kwam ik thuis van het werken en er stond voor de middag een afspraak met de fysiotherapeute.
Ik had er gewoon geen zin in,ik wilde de garage opruimen en lekker van het zonnetje genieten.
Afgebeld, heerlijk de hele middag voor mezelf.

De arbeidsdeskundige belde op, en had een plannetje bedacht. Hij zei het op een toon alsof we samen een geheim clubje hadden.
Of we ff vandaag af konden spreken. Nee zei ik ferm , (want ik heb geleerd, een afspraak met jezelf is ook een afspraak). Ik kan morgen en ook overmorgen niet .
Maandag bent u de eerste. Het viel doodstil aan de andere kant van de lijn.
Ai..zei de man..dat is wel heel vervelend dat u morgen niet kan.
Ik gaf aan niet te kunnen (ook geleerd, je hoeft je niet te verontschuldigen).

Na de doodse stilte zei de man dat hij maandag geen afspraak moest maken,dan kwam het niet goed. (ook geleerd, niet doorvragen op dat soort dingen want die informatie is 9 van de 10 keer belastend, vermoeiend en zeker niet relevant).
Met een diepe zucht kwam het op volgende week woensdag. Waarop hij nogmaals benadrukte dat hij het zo jammer vond dat ik morgen niet kon.
Waarop alle goede regels aan de kant gingen, meneer ik heb ook afspraken, u belt mij een middag van te voren, ik heb ook een leven.

De stilte was oorverdovend, maar u bent ziek…
Mijn stilte was net zo oorverdovend op dat moment. Als ik mijn eerste impuls had gevolgd lag mijn toestel nu dood in het hoekje en was de man afgeschreven, persona non grata, direct!
Ik volgde een regel..ik zie u volgende week woensdag, goedemiddag.

En gooide heel hard de houten planken in de aanhanger voor de stort.Was die kerel nou helemaal *7^&van de pot *(*&&^&^%.
Vriendin gebeld, hart gelucht, samen vreselijk gelachen.
Meneer Williams verteld en toen..heb ik de personeelsconsulent een uitgebreide mail gestuurd.
Dat ik de meneer niet zie zitten, in mij re-integratie periode, dat ik graag haar mening wil. En een versnelde afspraak met de bedrijfsarts.
Ik wil niet meer ziek te boek staan, blijkbaar hangt daar een status aan die ik niet meer wil hebben, namelijk altijd beschikbaar!

10 thoughts on “Altijd beschikbaar

  1. Voor jou:

    I am what I am – I am my own special creation.
    So come take a look, give me the hook or the ovation.
    It's my world
    That I want to have a little pride in – my word,
    And it's not a place I have to hide in
    Life's not worth a damn, `til you can say:
    ,I am what I am”

    Ik hou van je mijn stoere vrouw

    XXX

    Like

Geef een reactie

