Een kastje per dag



Een opgeruimd huis is ook een opgeruimde geest vertelde iemand mij eens. In die dagen rende ik nog rond in complete chaos, en mijn huis ook.
Ik kon de redenering wel volgen.
Alleen hoe kreeg ik mijn huis nu zo netjes?

Eerst deed ik niets, en verschuilde ik mij achter de redenering dat een rommelig huis geen rommelig huis is maar een plek vol ideeën.
Onzin kwam ik achter want de beste resultaten haalde ik op stille, rustige plekken zonder te veel afleiding.
“Je bent zo, het hoort zo bij je”..ook zo”n geweldige bewering waar ik graag in geloofde maar nog steeds geen rust bij had.
Mevrouw u heeft ADHD, het kost u meer moeite om te organiseren dan een ander.
Dat was een tijdje een fijn excuus, totdat de psychiater streng zei dat ik de ADHD niet als excuus mocht gebruiken.

Totdat ik op de weblog kwam van http://www.eenkastjeperdag365.blogspot.com en er ging een wereld voor mij open!
Een kastje per dag, dat moest mij toch ook lukken!
En ik begon voorzichtig, eerst het kruidenkastje, en toen de servieskast in de keuken,de secretaire en vorige week een kast in de garage en vandaag een losse boekenkast uitgepakt, gesorteerd en in de bijkeuken gezet met alleen maar kookboeken.

In volle bewondering loop ik regelmatig langs mijn kastjes en bewaak ze heel streng. Netjes terugzetten hoor waarschuw ik mijn huisgenoten.
Er overvalt mij een soort euforie en in mijn hoofd doemt een opgeruimd huis op, met vele mogelijkheden!
Vandaag kreeg ik nog de tip om een schrift bij te houden wat ik gedaan had. Zo dat was weer een goede tip maar ik houd het alleen nu even bij het doen.

Voorheen was opruimen voor mij altijd een berg werk, ik moest dan alles doen van mijzelf en ik kwam tot niets of maar de helft van wat ik wilde of half.
Nu kies ik naast de reguliere taken, een kast of lade en richt mij daarop.
Klaar is klaar en het duurt ongeveer een half uur. Daarna ga ik ook niet verder met nog een kast , nee klaar is klaar (erg moeilijk soms).
Het geeft een goed gevoel!

Als u denkt, leuk hoor maar niets voor mij , ga maar eens kijken op het weblog,en ik zal u regelmatig updaten over mijn huis 😉


Deze is morgen aan de beurt!

13 thoughts on “Een kastje per dag

  1. He mw. Williams, als ik zo dit stukje lees verzucht ik in voldoening. Wat geweldig dat die kast nu opgeruimd is en er fijn kookboeken instaan. Ik herken de trots die je beschrijft (en de verwondering…hoe is het mogelijk?).

    En zo inspireer je mij ook weer, en ga ik vandaag met een extra glimlach aan de slag met mijn kastje van vandaag.

    Nelleke

    Like

  2. Mijn huis lijkt op het eerste gezicht keurig opgeruimd… het vennijn zit ´m bij mij ook in de kasten. Het gekke is dat als ik eenmaal bezig ben met opruimen ik het helemaal leuk vind. Zou zo aan de slag kunnen als ik die foto´s van het kastje van vandaag bij jou zie. Ik ga zo kijken op de site. Je hoort er nog van. Veel plezier vandaag met het opruimen!!

    Like

  3. IK zag de Titel en dacht ja die ken ik. ik heb het jaren geleden ook gedaan. Een kastje ,la per dag. Ik zie dat het oudere post is en ben eigenlijk nu heel benieuwd hoe het staat ermee in 2016:)
    Ik heb we altijd als ik weer een blogpost lees over opruimen ik meteen zin erin krijg om hier ook weer aan de slag te gaan met opruimen en weggooien van overtollige dingen waar je al jaren niet meer naar omkijkt.

    Like

Geef een reactie

