Mijn familie


Uiteraard heb ik naast mijn gezin familie, of uiteraard..dat weet ik niet of dat de goede uitspraak is maar heb ik ze wel.
Geen grote familie, het grappige is ze wonen allemaal bij elkaar in een dorp in de kop van Noord-Holland, altijd lekker overzichtelijk.
Ga je er naar toe, heb je iedereen gehad.

Vroeger woonden opa en oma in Amsterdam, zij een stuk verderop. Heel handig, ik spreek altijd over de familie in het westen.
Ze breidden zich ook uit , ik heb zelfs een heus achternichtje wat naar mij is vernoemd.
Het is alleen een rot stuk om te rijden , met de trein is het een mijl om zeven en de auto doet er in goede doen toch bijna 3 uur over.

We zien elkaar niet vaak, maar we denken en spreken en tegenwoordig mailen we elkaar wel regelmatig. Houden elkaar op de hoogte en sinds het nichtje is verdwenen met het kindje (ze is inmiddels getraceerd en weigert elk contact) is het toch wat closer geworden.

Mijn tante is met haar 78 jaar de oudste, een kwieke dame en de zuster van mijn moeder. Vorig jaar weduwe geworden, maar veel steun aan haar familie.
Toch mist ze mijn moeder wel, en dat is wederzijds.
Nu zijn wij allemaal niet zo van de kerst en lekker bij elkaar vieren maar vorige week belde mijn moeder dat mijn tante zo verdrietig was en mijn nicht en dat ze ons misten.

In conclaaf gegaan met Meneer Williams en we reizen tweede kerstdag af naar het westen, zoals ik tegen mijn tante zei we nemen wel wat frisse wind mee want het verdriet overheerst enorm in mijn familie.
En mijn moeder reist ook mee. Een hele happening , dat weet ik nu al, maar ook eentje die mij bergen energie kost en ook weer oplevert.
Toch een bijzonder kerst want we wilden om te knuffelen met het baby’tje en we gaan om te troosten.

10 thoughts on “Mijn familie

  1. Is dat niet waar het om gaat met kerst? Lief van meneer Williams om 6 uur achter het stuur te gaan zitten.

    Ik ga duimen dat het een prima dag wordt om te rijden en dat iedereen blij is elkaar te zien.

    Like

  2. Ja, bij ons is het ook een behoorlijk tocht, maar dan tegenovergestelde richting, vanuit het westen naar Drenthe. Maar met een tussenstop en een dvd-tje voor de kinderen komen we een heel eind.

    Dit jaar trouwens niet, want mijn schoonzusje komt naar hier. Dit jaar bij schoonmoeders, dus wij zijn binnen 5 minuutjes al bij de voordeur.

    Ik hoop dat jullie een fijne en ook gezellige kerst hebben (misschien met een wondertje… zou wel fijn zijn)…

    Like

Geef een reactie

