Inspiratieloos

De laatste tijd merk ik dat ik een beetje inspiratieloos ben als het gaat om bloggen ,over mijn opruimlust en creatieve dingen kan ik regelmatig bloggen maar over de dingen des levens die mij bezig houden lukt moeilijk.
Vanmorgen op de fiets dacht ik hier aan, waarom het niet lukte?

Er lezen mensen mee die ik in real life ken, niet alles wil ik delen met iedereen die ik ken. Dat klinkt heel raar misschien maar bepaalde dingen zijn prettig om te vertellen aan een “onbekend”publiek.
Zo vul ik regelmatig lijstjes in bij iemand,wat ik ontzettend leuk vind om te doen en daar stond een tijdje geleden een vraag in een lijstje met wie ik een nachtje zou willen doorbrengen.
Spontaan schreef ik daar ..op, en later dacht ik, maar daar lezen die en die ook… en toen voelde het net aan alsof ik stiekems deed.

Soms valt een onderwerp mij in en denk ik jaaaaa heel enthousiast, maar dan denk ik nee ,toch maar niet want stel je voor dat er iemand meeleest die ik ken en dan vind ik het niet zo prettig als er bijvoorbeeld ineens het gerucht gaat dat ik het liefst in mijn roze pinguïnpak rondloop omdat ik daar zo enthousiast over blogde.

Dat vind ik wel jammer want ik laat best wel interessante onderwerpen liggen 😉
Ik lees regelmatig bij andere bloggers over onderwerpen waarvan ik denk goh, zoiets zou ik ook wel willen schrijven.
Ik kan natuurlijk aan mijn berichten de code niet voor bekenden NvB, hangen, dan lezen zij die niet , maar ja als je zegt dat iets niet mag dan word het juist spannend om het wel te doen.

En zo peins ik daar regelmatig over want ik heb bijna elke dag wel iets , en denk ik daar ga ik over bloggen.
Zo heb ik vandaag een aanvaring met mijn directrice gehad over mijn uren, over haar opvatting van mijn ziek zijn.
Zo haalde mijn middelste dochter ineens twee hele hoge cijfers voor wiskunde en heeft ze haar gemiddelde van een krappe 5,5 naar een 7 gebracht.
Kwam de hele middag een collega langs en hebben we uitgebreid gepraat over werken op een andere plek.
Hebben we rode kool met aardappels en gehaktballetjes gegeten.
Had ik veel last van mijn contactlenzen en heb ik de kinderen vandaag uitgelegd dat ruzie maken niet goed is en verviel ik tijdens het lezen bijna in hints omdat ze het zo slecht begrepen.
Ga ik straks sherlock holmes kijken op de bank in crème-kleurige badjas ;-)en als ik mij zo blijf voelen dan eet ik daar vast een stukje ch…eh komkommer bij.

9 thoughts on “Inspiratieloos

  1. Je bent dus niet echt inspiratieloos. Je hebt alleen drempelvrees als het om bekenden gaat. Ik zou zeggen, trek je er niets van aan. Pak een zak chips en laat ze allemaal het heen-en-weer krijgen.

    Like

  2. Een heel bericht voor iemand die inspiratieloos is .Ach we hebben allemaal onze buien onze twijfels van tijd tot tijd .Ik mik regelmatig mijn te open blogs eraf .Vind het idee van Marja helemaal goed!!
    Groetjes Elisabeth

    Like

  3. Ik herken het wel en heb er daarom juist voor gekozen om tegen bekenden niet te onthullen dat ik een blog heb. Toch zijn er uit het verleden enkele personen die het wel weten en me daar onlangs mee confronteerden. Daarmee was het voor mij opnieuw duidelijk dat ik het echt niet tegen maar bekenden ga vertellen. Maar andersom kan je het niet meer terugdraaien, alleen hopen dat ze op den duur vergeten je blog te lezen.

    Like

  4. Wat een herkenning, ik ben ook niet meer anoniem. Aan de ene kant erg jammer, merk ook dat ik sommige dingen niet zo makkelijk meer plaats. Aan de andere kant schrijf ik niets wat geheim moet blijven. Het zegt ook eigenlijk meer van de ander dan van mij als ze er vervelend mee gaan doen.
    'k Ga je volgen en nog eens bijlezen 😉

    Like

  5. Herkenbaar ja, ik hou het altijd maar wat oppervlakkig voor het geval dat er iemand meeleest.
    Ik vind wel dat je altijd hele leuke of inspirerende blogs schrijft! Lees ze met plezier en zet me aan het denken! 🙂

    Like

Geef een reactie

