Verwachtingen

Vol goede moed betrad ik de werkvloer enkele maanden geleden, met nieuwe kennis, met medicijnen en veel energie.
Om er na een paar maanden achter te komen dat ik mijn verwachtingen erg hoog heb ingezet.
Ik ben doodmoe, en niet van het les geven. Ik vind het ontzettend leuk om met de kinderen te werken, om leuke dingen met ze te doen. Om ze een stap hoger te brengen, ach om alles waar u, uw kinderen om naar school stuurt.

Waar ik moe van ben, is het ondoorzichtige bos van regels en warrige structuren,van een leidinggevende die continu haar mensen passeert en als een olifant in de porseleinkast rond loopt.
Die, ineens bedenkt dat het anders moet, en morgen mag het weer anders, om vervolgens te bedenken dat volgende week weer anders kan.

Vandaag begon de studiedag zo anders dan verwacht, met een terecht boze collega die woedend naar huis ging voordat de dag begonnen was.
Met alleen maar emotionele vrouwen, met geen enkel iemand die duidelijk was, met zoveel ondoorzichtige momenten.

Eigenlijk wil ik maar 1 ding, en dat is helderheid, duidelijkheid en wat structuur?Is dat te veel gevraagd, op een plek waar we aan jonge mensen dit allemaal willen aanleren?

9 thoughts on “Verwachtingen

  1. Nou lijkt mij toch niet te veel gevraagd. En vooral op een school lijkt me het toch niet al te idioot ingewikkeld om helderheid, duidelijkheid en structuur aan te brengen.

    Elke keer veranderen van regels en warrige structuren en ook nog een olifant in een porseleinkast lijkt me niet een leidinggevende die je wilt hebben op een school, laat staan dat je met haar moet werken.

    Ik hoop dat jullie een manier vinden om een weg te vinden om weer structuur in het geheel te krijgen. Want een volwassene die tijden een studiedag boos en zelfs woendend naar huis gaat en de rest van slag is is natuurlijk een teken aan de wand, dat er ernstig iets mis is…

    Het zou zonde zijn, dat je door dit gedoe de weg die je nu bewandeld hebt door het onvermogen van een leidinggevende zou worden verpest… Want je hebt het juist zo naar je zin met je klas…

    Like

  2. Veel onderwijzend personeel in de omgeving en ja, dit is een veelgehoorde klacht …
    Trek je op aan de schatten van kinderen, doe je eigen ding en laat de olifanten maar rondrazen ? Succes !

    Like

Geef een reactie

