Kookboeken


Een goed voornemen al een hele tijd terug was niet meer lijnen. In de zin van een speciaal dieet volgen, alle informatie verzamelen en mij er als een gek aan houden om na een tijdje de handdoek weer in de ring te gooien omdat het toch niet haalbaar was om het vol te houden.

En eigenlijk ben ik dol op eten, lekker eten, gezond eten, troost eten, vers eten, noem het maar op.
De straf die ik mezelf voortdurend oplegde omdat ik toch wel heel nodig moest afvallen vond ik op een gegeven moment gewoon belachelijk.
Sommige dagen eet ik graag veel koolhydraten, in de zin van lekkere stamppotten met vlees.

Andere momenten vind ik het heerlijk om zalm met sla te eten en geen andere toevoegingen.Ik was de feeling met eten helemaal kwijt geraakt.
Wat vind ik nu eigenlijk echt lekker? Waar voel ik mij goed van en waar functioneer ik goed op.
Niet op bergen chips, en friet, maar op lekkere gerechten, homemade en geïnspireerd door bijvoorbeeld Nigella, of het smulweb of een vriendin die lekker kan koken.

Riep ik altijd standaard dat ik niet kan koken , heb ik gemerkt dat ik best wel lekker kan koken. Zorgvuldig uitgezocht recept gecombineerd met de gelegenheid, ik kan er zo blij van worden.

Vandaag besloot ik mijn boekenbonnen goed te besteden en kocht het kookboek, Appeltaart.
De verkoopster vroeg of het cadeau was en ik gaf aan , voor mezelf. Ze glimlachte goedkeurend en zei dat het een goed boek was om mijzelf te verwennen.
En de recepten al helemaal 😉

De familie is helemaal blij met de ommezwaai, ze genieten enorm van mijn gevonden kookkunsten.
Voor vandaag staat er stamppot rode kool op het menu met een Äppelkaka als toetje.
Dit laatste is een Zweedse appeltaart, simpel zonder bodem, hartstikke simpel en erg läcker 😉

12 thoughts on “Kookboeken

  1. Het grappige is, soms is lekker koken helemaal niet moeilijk. Ik vind het, ondanks mijn dyspraxie en moeilijk meerdere pannen tegelijk kunnen 'beheren', ontzettend leuk om te doen. Ennuh… bakken is ook fijn!

    Like

Geef een reactie

