Dochters


Ineens is ze thuis, met haar spullen, dikbehuilde ogen en haar onverwoestbare doorzettingsvermogen.
Het ging niet meer mama, ik heb het zo lang geprobeerd maar ik wil naar huis.

Mijn hart brak in stukken van verdriet toen ik het verdriet zag van de oudste, net zoals ik de laatste maanden op lip verbijtend aan de zijlijn had gestaan.
Ik bemoeide mij er niet mee, dit was haar keus, ik respecteerde die.
Ik zag haar afglijden, vermoeid worden en haar mooie krullen verliezen, ik zag haar veranderen in een tobbende vrouw van 20 en miste zo mijn sprankelende energieke dame.

Het was maar 1 zin die hij tegen haar had gezegd na al die maanden, het is jouw schuld en toen heeft ze haar tas gepakt. Huilend verteld ze dat het niet haar schuld is en wij zijn boos en verdrietig samen.
We hebben gezien dat het niet jouw schuld is, we weten het, maar als jij om hulp vraagt geven wij het je zeiden we.

Ze ging terug en belde op, Meneer Williams kom je mij halen?
En alsof ze niet weg is geweest , ruim 2 jaar, zat ze weer op de bank met haar broertje en zus, kijkend naar puberaal zapp om samen vreselijk te lachen.
Het doet mij goed dat ze weer op haar gemak is, alsof er iets van haar schouders is afgevallen.

En duiken we samen de keuken in om taarten te bakken voor de middelste die morgen 16 wordt!

10 thoughts on “Dochters

  1. Wat ontzettend jammer dat het zo moest lopen voor je dochter.
    Maar wat heerlijk dat zij een moeder heeft die haar keuzes respecteert en er is als zij hulp nodig heeft. Onvoorwaardelijke liefde!

    Liefs Frederique

    Like

  2. Knuffel voor je oudste. Ook al wil je het liefst je kinderen (ook als ze groot zijn) voor alles behoeden, is het fijn dat ze van jullie de kans krijgt om haar eigen weg te gaan, 'fouten' te maken en weer op te krabbelen; de kans krijgt om volwassen te worden. En bij alles wat ze doet weet ze dat ze altijd kan terugvallen op jullie liefde.
    Veel plezier met bakken! En natuurlijk alvast felicitaties voor sweet 16 middelste!

    Like

  3. Ojee, dat is niet fijn voor haar. Je had het vast ook graag anders gezien. Maar het komt nog wel. En ondertussen fijn voor haar en voor jullie dat ze toch nog lekker even thuis terecht kan in een warme liefdevolle omgeving.

    Like

  4. Helaas. Maar misschien ook wel het beste als ik dit stukje zo lees. Ze moet even door een diep dal, maar komt er ongetwijfeld sterker uit. Heus. Hebben we bijna niet allemaal zo'n ervaring gehad?

    Like

  5. Hè, jakkie. Niet leuk, maar ja, dat hoort bij het leven en fijn dat ze na zo'n vervelende tijd bij jullie weer kan bijkomen. Even genieten van veilig thuis zijn.

    Heel veel plezier met het bakken voor de middelste… en een knuf voor je oudste, kan ze wel even gebruiken…

    Like

  6. Het breekt je om je kind zo te zien.Fijn dat er thuis is waar ze weer met liefde word ontvangen.Ik weet hoe het voelt als je kind verdriet heeft ,mijn dochter werd ingeruild voor haar beste vriendin.Verwen je dochter maar even extra.

    Like

  7. Heerlijk dat ze zo weer terug kan komen. En wat fijn dat ze zelf de keuze heeft mogen maken, zonder opmerkingen of bemoeienis vooraf. Lijkt me dat je als moeder heel sterk moet zijn om zo goed te kunnen loslaten en zo je dochter de ruimte te geven om zelf keuzes te maken.

    Like

Geef een reactie

